SMC söker NOC-operatör

Com Hem / Supportteknikerjobb / Stockholm
2013-06-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "SMC söker NOC-operatör" (publicerad 2013-06-12) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Com Hem i Stockholm, Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik eller i hela Sverige

NOC är en del av SMC - Service Management Center som är navet inom vår drift- och kundserviceorganisation och som ansvarar för att övervaka Com Hems nät, analysera incidenter och eskalera dessa till rätt instans för felavhjälpning. I vårt uppdrag ingår även att ansvara för driftinformationsflödet både internt och externt. Vi arbetar tätt tillsammans med SMCs andra grupp SOC & Planned Works, Kundservice och Produktion för säkerställa att Com Hem hela tiden levererar de tjänster vi har lovat våra kunder och att vi håller kvalitetsmålen, en utmaning som sporrar oss att ge allt vi har varje dag där vi alltid sätter kunden först.

Dina arbetsuppgifter som NOC Operatör kommer att omfatta bland annat:

• Hantera incidenter genom att analysera inkommande larm från olika övervakningssystem.
• Analysarbete med syfte att förhindra potentiella tjänstestörande problem och finna lämpliga lösningar
• Eskalera till intern och/eller extern part då incident ej kan avhjälpas med hjälp av NOCens tillgängliga system och felavhjälpningsprocesser
• Informera Com Hems kunder och övriga intressenter om aktuell nätstatus
• Supportera fälttekniker under pågående felavhjälpning och vid planerade arbeten i nätet
• Bidra till förbättrade arbetsprocesser och rutiner för att ytterligare öka kundnöjdheten
• Assistera Produktion och utföra planerade åtgärder i produktionssatt nät eller tjänst i servicefönster under NOC nattskift

Publiceringsdatum
2013-06-03

Kvalifikationer
Rollen som NOC Operatör kräver god kännedom om datakommunikation och vi ser gärna att du även har kunskap om LAN och TCP/IP. Vi söker dig som har god analytisk förmåga och kan lösa komplexa problem.
För att lyckas i rollen krävs det att du är noggrann samt besitter en mycket god kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt.
Arbetslivserfarenhet från tidigare NOC-arbete och kännedom om kabel-tv-teknik och/eller IP-telefoni är meriterande. Föratt trivas hos oss och snabbt komma in i arbetet behöver du ha god förmåga att snabbt göra rätt prioriteringar och fatta rätt beslut under högt tempo och stress. Eftersom du är en del av ett sammansvetsat team, bör du ha lätt för att samarbeta och samtidigt tycka om att ge service.

Utbildning som krävs för arbetet
• Gymnasium med teknisk inriktning
• Eftergymnasial IT-utbildning meriterande

Vad kan Com Hem erbjuda dig?
Vi erbjuder dig ett arbete i en spännande och händelserik miljö. Com Hem präglas av engagerade kollegor, stor arbetsglädje och god möjlighet att påverka. Naturligt är att du motsvarar och vägleds av Com Hem's värderingar: Kunden
först, lärande, respekt, driftsäker och vinnande lag. Inom Com Hem finns det stora möjligheter att utvecklas för rätt person. Vår arbetsmiljö motsvarar våra värderingar, är medarbetarvänlig och modern.

Tjänsten är placerad vid vårt huvudkontor på Kungsholmen i Stockholm. Arbetstid enligt schema och nattarbete ingår, tjänsten är en tillsvidareanställning och på heltid. 6 månaders provanställning kommer att tillämpas.

Registrera din ansökan nedan, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vill du veta mer om tjänsten kontakta Johan Röjvall, Chef SMC, tfn 070-948 52 97.

Vi har gjort vårt medieval, säljsamtal undanbedes vänligen.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Com Hem

Adress
Com Hem
Box 8093
10420 Stockholm

Jobbnummer
1572668

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Com Hem

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Com Hem: