Sleep Cycle söker teknikintresserad student till kundtjänst
Academic Work Sweden AB / Kundservicejobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Kungsbacka,
Alingsås eller i
hela Sverige Vill du hjälpa människor världen över att få en bättre sömn? Är du införstådd i vikten av god service och kan konsten att skriftligen vända en missnöjd användare till en ambassadör? Sleep Cycle är världens största sleep tracking app med miljontals användare varje natt och söker just nu en kundtjänstmedarbetare! Ansök redan idag - vi tillämpar löpande urval.
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Sleep Cycles räkning en kundtjänstmedarbetare som skriftligen kommer hantera inkomna ärenden från applikationens användare. I rollen kommer du dessutom ges möjligheten att ansvara för det proaktiva arbetet för att skapa den bästa möjliga kundupplevelsen. Initialt kommer du att få en upplärning och introduktion, sedan kommer behovet att se lite olika ut från vecka till vecka. Det är en deltidstjänst på 50%, det vill säga ca 2,5 dagar i veckan.
Stämningen på kontoret är avslappnad och prestigelös. Dina blivande kollegor är handplockade experter inom sitt område som värderar att ha roligt på jobbet. Mottot "frihet under ansvar" är väl etablerat och kontoret är beläget på Gårdatorget 1 i centrala Göteborg med närhet till det mesta! Kontoret kommer att flyttas till nya skyskrapan Kineum inom närmsta tid.
Detta är ett konsultuppdrag där du initialt kommer att vara anställd av Academic Work och det finns goda möjligheter att bli överrekryterad till Sleep Cycle, förutsatt att alla parter är nöjda. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som kundtjänstmedarbetare på Sleep Cycle kommer du att mötas av en bred och varierande roll. Du kommer att arbeta såväl hands-on med inkomna kundärenden, men det kommer även vara ett stort fokus på det proaktiva arbetet. Rollen passar således dig som tycker om att ta initiativ och komma med förbättringsförslag. Vidare kommer du till exempel att:
• Hantera inkomna kundärenden
• Ha ett nära samarbete med 2nd-line support för att hitta den bästa lösningen
• Hålla organisationen uppdaterad om trender & förändringar
VI SÖKER DIG SOM
• Har en avslutad gymnasial utbildning
• Har annan sysselsättning på minst 50%, tex studier
• Talar och skriver det svenska och engelska språket obehindrat
• Har ett stort tekniskt intresse och en förståelse för appar och smartphones
Det är meriterande om du:
• Har tidigare erfarenhet som kundtjänstmedarbetare
• Har tidigare erfarenhet av affärssystemet Zendesk
Som person är du:
• Kommunikativ
• Serviceinriktad
• Problemlösande
Övrig information
• Start: Omgående
• Omfattning: Deltid
• Placering: Gårda, Göteborg
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Varaktighet, arbetstid
Deltid 08:00-17:00
Publiceringsdatum2022-11-03ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-12-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAcademic Work Sweden AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15084336".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450),
http://www.academicwork.se Arbetsplats Academic Work
Jobbnummer 7137892
Observera att sista ansökningsdag har passerat.