Skötare till Mobila teamet SoL

Gällivare kommun / Vårdarjobb / Gällivare
2017-01-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skötare till Mobila teamet SoL" (publicerad 2017-11-15) ⬅️


Visa alla vårdarjobb i Gällivare, Jokkmokk, Kiruna, Pajala, Överkalix eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gällivare kommun i Gällivare, Boden, Luleå eller i hela Sverige

Vi bygger en arktisk småstad i världsklass.
Gällivare ligger 10 mil norr om polcirkeln. I kommunen bor drygt 18 000 människor med närhet till arbete, service och natur. Här finns länsdelssjukhus, väl utbyggd barnomsorg, bra skolor, ett rikt föreningsliv och ett varierat kulturutbud. Närheten till vildmarken ger goda möjligheter till fritid och upplevelser av världsklass, året runt. Norrbottenskusten når man på ca 2,5 timme med tåg eller bil. Stockholm ligger ca 2,5 timme från Gällivare med dagliga flygförbindelser.

Här finns ett differentierat näringsliv och mineralutvinning är sedan decennier en huvudsaklig basnäring. Nya delar av Gällivare ska utvecklas i takt med att områden i Malmberget avvecklas, allt som följd av gruvnäringens fortsatta expansion. Det här är landets största samhällsomvandling i sitt slag. 250 000 nya kvadratmeter av bostäder, kommunala verksamheter och kommersiella lokaler ska byggas under de närmaste 20 åren.


Publiceringsdatum
2017-01-18

Beskrivning av verksamheten
Mobila teamet SoL är en del inom socialförvaltningens avdelning för funktionshinder. Mobila teamet SoL består i dagsläget av 4 personal som jobbar utifrån fattade beslut inom Socialtjänstlagen och arbetar mot målgruppen vuxna i ordinärt boende.


Dina arbetsuppgifter
Som skötare i Mobila teamet ska du kunna ge individuellt utformat stöd. Du ska handleda och stötta individen i dennes dagliga livsföring och arbeta strukturerat utifrån individuella behov. Du ska kunna arbeta självständigt och i samverkan med andra samt ha ett professionellt arbetssätt och bemötande. Du har även ett uppdrag som stödperson och i detta ingår att tillsammans med individen, andra professioner och företrädare upprätta och arbeta efter individens genomförandeplan. I verksamheten använder vi databaserat dokumentationsprogram. I arbetet ingår även att handleda/stödja/följa med på och planera olika förekommande aktiviteter. Att ge stöd till individen i dennes skötsel av det egna hemmet och vardagliga sysslor ingår också i uppdraget. Arbetsområdet sträcker sig både inom tätort och byarna runt i Gällivare kommun. Bilkörning är en del i det dagliga arbetet.

Kvalifikationer
Arbetet kräver en teoretisk bas, tex omvårdnadsutbildning/skötarutbildning. Kunskaper/erfarenhet om psykiska funktionsnedsättningar och utbildning i ESL är meriterande. Som person ska du vara trygg och säker i din roll samt ha förmåga att kunna agera på ett professionellt och lugnt sätt med bibehållen struktur. I verksamheten förekommer fysiska aktiviteter utanför bostaden och du måste därför ha intresse av att planera och utföra aktiviteter.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Körkort B är ett krav.

Anställningstyp/arbetstider
100 % vikariat med möjlighet till förlängning. Dagtid mån-fre.

Tillträde
Snarast, enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Vi tar endast emot ansökan via: www.hrsupporten.se/gellivare.php
Till din ansökan vill vi ha med en CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar.

Vi har valt våra rekryteringskanaler och önskar ingen rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid 3 - 6 mån

Ersättning
Månadslön
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-31
Ange följande referens när du ansöker: S 12/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Enhetschef Jessica Aukea 0970-818 841

Företag
Gällivare kommun

Adress
Gällivare kommun
Tingshusgatan 8-10
98281 GÄLLIVARE

Kontorsadress
Tingshusgatan 8-10

Jobbnummer
3268394

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gällivare kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gällivare kommun: