Skolverket söker servicekoordinator
Statens Skolverk / Receptionistjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Skolverk i Solna,
Stockholm,
Gävle,
Örebro,
Växjö eller i
hela Sverige Skolverket arbetar för att alla barn och elever ska få en utbildning som är av god kvalitet i en trygg miljö. Vi stödjer på olika sätt den svenska förskolan, skolan och vuxenutbildningen i att lyckas med detta uppdrag. Som medarbetare på Skolverket är du med och bidrar till vårt viktiga arbete med att skapa goda förutsättningar för barns och elevers utveckling och lärande.
Skolverket söker nu en engagerad Servicekoordinator för visstidsanställning till enheten för Internservice.
Vill du vara med och utveckla Skolverkets arbetsplatsservice i nya lokaler?
I rollen som servicekoordinator har du ett flexibelt arbete med servicefokus. Det innebär att du tillsammans med kollegor i samma roll ansvarar för och utför uppgifter inom arbetsplatsservice samt tar hand om enhetens gemensamma administration.
Arbetsplatsservice innefattar tjänsteområden såsom reception, säkerhet och brandskydd, lokalvård, dryck och frukt, posthantering, kontorsmaterial, konferensstöd till verksamheten med mera. Bemanning av reception, konferensstöd och administration delas inom rollen. Som servicekoordinator jobbar du nära vaktmästare och övriga roller inom internservice. Du bidrar till och säkerställer att vi har rätt service och kvalité samt ser till att våra lokaler är trivsamma, funktionella och säkra.
Övrigt som ingår i rollen är att vara enhetens administrativa stöd med beställningar, inköp, faktura- och ekonomihandläggning, utreda och handlägga ärenden, mötesbokningar med mera samt leverantörsuppföljning av köpta tjänster. På vårt intranät kommunicerar du information till organisationen. Rollen är bred och teamet bidrar till ordning och reda, samt det ingår att stödja/backa upp andra funktioner vid semestrar eller sjukdom. För rätt person finns möjlighet att vara delansvarig vid utvecklingsprojekt och upphandlingar av tjänster. Arbetet innebär både externa och interna kontakter. Du rapporterar till chefen för enheten Internsservice.
Vi söker dig som har:
• arbetat i ett utpräglat serviceyrke, t.ex. som receptionist eller inom kundservice alternativ turism
• att ha arbetat minst två år som administratör/handläggare inom offentlig förvaltning
• arbetat i digitalt ärendehanteringssystem alternativt system för planering och uppföljning.
• arbetat med enklare ekonomihandläggning
• gymnasieexamen
• eftergymnasiala studier inom service eller turism
• facility management utbildning
• mycket god datorvana och goda kunskaper inom Officepaketet
• goda kunskaper i tal och skrift i svenska och engelska
Vem är du?
Du är en engagerad person med hög känsla för service. Du tycker om att arbeta brett, trivs med att tillhöra ett team där du bidrar och sprider positiv energi och värdesätter nära samarbete med kollegor. Medarbetarskapet är viktigt för oss på Skolverket. Att arbeta hos oss innebär att du agerar i enlighet med Skolverkets medarbetarskapspolicy och den statliga värdegrunden. Vårt medarbetarskap och ledarskap är formulerat i fem kärnvärden; förebild, tillit, ansvar, samarbete och utveckling
Vilka är vi?
Enheten för internservice ansvarar för att driva och utveckla myndighetens strategiska och löpande arbete inom lokalförsörjning och fysisk infrastruktur. Funktioner såsom lokalansvar, säkerhets- och miljösamordning samt tjänster inom arbetsplatsservice exempelvis vaktmästeri, konferensstöd, växel och reception är uppgifter som vilar på enheten. Enheten tillhör avdelningen verksamhetsstöd.
Vidare tror vi att du är lösningsorienterad, ansvarstagande, noggrann och prestigelös. Vi söker dig som är driven och proaktiv med god förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Arbetet ställer krav på samarbetsförmåga, ansvarstagande och social kompetens. Du är lyhörd och förstår vikten av goda relationer såväl internt som externt.
Det är meriterande att ha arbetat med kontakt och uppföljning av leverantörer, fakturakontroller samt delaktighet vid inköp/upphandling. Har du erfarenhet av säkerhet och systematiskt brandskyddsarbete ser vi det som positivt.
Upplysningar och ansökan
Sista ansökningsdag är den 31: a januari 2020. Av din ansökan ska framgå på vilket sätt du motsvarar kravprofilen. Intervjuer är planerade under vecka 6-7. Vi ser gärna att tillträdet sker senast under april månad.
Under december 2019 flyttade hela Skolverket till nya lokaler i Solna Business Park. Här kan du läsa mer om vad vi erbjuder dig som blir anställd hos oss.
Varmt välkommen med din ansökan!
Skolverket strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns i den verksamhet vi stödjer, vi välkomnar därför sökande med olika kön, bakgrund och etnicitet.
Tjänsten är en visstidsanställning på 12 månader.
Fackliga representanter: Peter Karlberg 08-527 331 67 (OFR/ST), Jenny Sellberg 08-5273 3828 (Lärarförbundet), Ulrika Lindmark (Saco) 08-527 331 53 och Claes Prentius (Saco) 08-527 334 47.
I denna rekrytering har Skolverket redan tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt från annonsförmedlare eller försäljare.
Publiceringsdatum2020-01-29Kontaktperson för detta jobbUlrica Nordström
ulrica.nordstrom@skolverket.se08-5273 3420
Varaktighet, arbetstid
Heltid visstidsanställning Ej specificerat
ErsättningFast månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStatens Skolverk
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Statens Skolverk (org.nr 202100-4185),
http://www.skolverket.se Arbetsplats Skolverket
Jobbnummer 5066973
Observera att sista ansökningsdag har passerat.