Skolutveckling i fokus
Härjedalens kommun, Bildningsförvaltningen / Administratörsjobb / Härjedalen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Härjedalen,
Älvdalen,
Orsa,
Mora,
Malung-Sälen eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Härjedalens kommun, Bildningsförvaltningen i Härjedalen Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier,
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.
Förvaltningen för bildning söker en vikarierande verksamhetsstödjare med god erfarenhet av grundskolans verksamhet men även med god kännedom om kommunal verksamhet och förvaltning. Du är en del av vår stabsfunktion som arbetar nära förvaltningschef samt grundskolans verksamhet och rektorer.
Publiceringsdatum2019-06-26Dina arbetsuppgifter• Som verksamhetsstödjare för grundskolans verksamhet har du ett övergripande uppdrag att stötta grundskolorna och grundsärskolorna inklusive förskoleklass och fritidshem, rektorerna samt förvaltningen gällande grundskolans utvecklingsområden. I ditt arbete ingår också att utarbeta underlag inför Bildningsutskottets beslut i ärenden som rör verksamhetsområdet, söka aktuella statsbidrag, vara samordnare och förvaltningens ansvarige gällande grundskolan gällande det systematiska kvalitetsarbetet i verktyget Stratsys, vara samordnare för fritidsgårdarna, ha ett övergripande ansvar för grundskolan i skolutvecklingsprojektet Konten samt övriga arbetsuppgifter inom verksamhetsområdet som är aktuella över tid.
• Du är direkt underställd förvaltningschefen för bildningsförvaltningen och tillhör förvaltningens stab.
• Tillträde 2019-08-15. Tidsbegränsad till 2019-12-31 med ev. möjlighet till förlängning
Kvalifikationer• Legitimerad lärare med erfarenhet av övergripande skolutvecklingsarbete samt även erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.
• B-körkort
• Arbetsplatsen kan utgå från hela Härjedalen, men närvaro på förvaltningen krävs under ett antal dagar/vecka.
• Du har god kommunikationsförmåga samt förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
• Du är mål- och resultatinriktad, har en förmåga att skapa förtroende och goda relationer samt har förmåga att utveckla, planera och leda verksamheten strategiskt och med helhetssyn inom verksamhetsområdet.
• Du har erfarenhet av att arbeta med förändringsledning och förmåga att driva utvecklingsprojekt, såväl själv som tillsammans med kollegor.
• Du har förmågan att jobba både ensam och i grupp och tycker om att dela med dig av kunskap och erfarenhet.
• Du har även god förmåga att hantera olika IT-system.
• Stor vikt läggs vid personlig lämplighet
Vi erbjuder:
• BFK stab är en liten och gemytlig samarbetsgrupp vars främsta mål är att serva medarbetarna ute i förvaltningens verksamheter. Tillsammans driver vi skolutvecklingen framåt i kommunen. Ditt arbete är flexibelt och innebär vissa resor inom kommunen.
• Inför rekryteringsarbetet har Härjedalens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi avsäger oss vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Visstid 3-6 månader.
Ersättning•
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-07-12
Ange följande referens när du ansöker: 4102538982
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTina Svensson Hammargård (+46) 0680-16230
Agnetha Ljungsparr (+46) 0684-16356 0680-16100
Therese Jonsson (+46) 0680-30261 0680-161 00
Karin Kers (+46) 0680-16233 0680-16100
FöretagHärjedalens kommun, Bildningsförvaltningen
AdressHärjedalens kommun, Bildningsförvaltningen
Medborgarhuset
84280 Sveg
KontorsadressRingvägen 2, 84233 Sveg
Jobbnummer 4837280
Observera att sista ansökningsdag har passerat.