Skolsekreterare till Bromma gymnasium

Stockholms Stad, Utbildningsförvaltningen / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Utbildningsförvaltningen i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Arbetsplatsbeskrivning
Bromma gymnasium är en av Stockholms största gymnasieskolor.

Skolan erbjuder språkintroduktion och fyra högskoleförberedande program: Ekonomiprogrammet, Naturvetenskapsprogrammet, Samhällsvetenskapsprogrammet och Teknikprogrammet. Bromma gymnasium är sedan länge en attraktiv skola för både elever och personal. Skolan har en kultur som präglas av öppenhet, vänlighet och glädje. Verksamheten har sin grund i goda relationer, där alla blir sedda. Våra elever utvecklas genom utmanande och varierade arbetsformer. Genom skolans fokusområden; entreprenörskap, hälsa och globalisering, lämnar eleverna skolan väl förberedda för kommande studie- och yrkesliv.

Arbetsbeskrivning
Du kommer under den administrativa chefens ledning arbeta med personaladministration och ekonomiadministration.

Du kommer främst att arbeta i stadens ekonomisystem, Agresso och med skolans personalärenden och kommer då arbeta i stadens system Lisa. Du kommer även arbeta en del i Skolplattformen.

Du stödjer skolans ledningsgrupp och personal i olika ekonomiska frågor och personalärenden.

Kvalifikationer

Vi ser att du har erfarenhet inom skolverksamhet och administration samt goda och dokumenterade datakunskaper och erfarenhet av administrativa processer främst inom ekonomi och personal. För tjänsten krävs god samarbetsförmåga på alla plan i organisationen samt även förmåga att planera och organisera sitt arbete självständigt. Du trivs med att vara en viktig kugge och drivs av att göra ett bra jobb och lära dig nytt.

Kunskap i gymnasieskolans administrativa system Agresso, Lisa och relevanta delar av Stockholms stads Skolplattform är meriterande. Du är van att jobba i Office-paketet, främst Word och Excel. Även meriterande om du har vana från Office365 och Teams.

För tjänsten krävs att du prioriterar och ta ansvar för att relevant deadlines hålls. Du är som person ordningsam, kommunikativ och noggrann. Du är glad, positiv, stresstålig och motiveras och utmanas av att söka lösningar och se möjligheter.

Du har relevant högskoleutbildning, eller annan utbildning som bedöms likvärdig, i kombination med yrkeserfarenhet enligt ovan.

Viktigt för oss att du som söker tjänsten identifierar dig med vår gemensamma värdegrund där vi betonar respekt och ser olikheter som en stor tillgång.



Publiceringsdatum
2018-11-13

Övrig information
I Stockholms stad finns drygt 140 grundskolor och knappt 30 gymnasieskolor med olika inriktningar. Hos oss hittar du nya utmaningar utan att behöva byta arbetsgivare.

Intervjuer kan ske löpande.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: December 2018 eller enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-27
Ange följande referens när du ansöker: 2018/7252
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Joachim Rogulla 08-50849425

Företag
Stockholms Stad, Utbildningsförvaltningen

Adress
Stockholms Stad, Utbildningsförvaltningen
Nyängsvägen 152
16756 Bromma

Kontorsadress
Nyängsvägen 152

Jobbnummer
4456384

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Utbildningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Utbildningsförvaltningen: