Skolkurator Långsjö- och Skansbergsskolan

Huddinge Kommun / Administratörsjobb / Huddinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Huddinge, Botkyrka, Stockholm, Salem, Ekerö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Huddinge Kommun i Huddinge, Stockholm eller i hela Sverige

Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge.

I alla våra förskolor och skolor pågår ett arbete med en gemensam pedagogisk plattform. Barn och elever ska mötas av samma syn på pedagogiskt ledarskap och lärande, oavsett hur gamla de är eller var i kommunen de bor. Plattformen grundar sig i forskning och beprövad erfarenhet eftersom vi alltid strävar efter att arbeta med det som ger resultat.

Vi söker dig som vill vara en förebild och bidra till en hållbar samhällsutveckling. Du är öppen och välkomnande i mötet med andra, har mod att tänka nytt och drivkraft att omsätta tankarna till handling.

Läs mer om vår pedagogiska plattform på http://www.pedagoghuddinge.se/projekt-och-utveckling/pedagogisk-plattform/

Enhetsbeskrivning
Långsjöskolan som egen enhet kommer att stå klar om cirka tre år. Fram tills dess kommer Långsjöskolans verksamhet att bedrivas i Segeltorpsskolans lokaler. Från och med hösten 2017 utgör Långsjöskolan tillsammans med Skansbergsskolan ett rektorsområde med årskurs F-3 och cirka 400 elever. Vi som arbetar på skolan är en engagerad personalgrupp. Skolorna ligger i ett expansivt bostadsområde och är ett naturligt val av skola för barnen i området



Om arbetet
Det huvudsakliga arbetet för dig som skolkurator utgår från skolornas elevhälsoteam. Du ingår i elevhälsoteamet och bidrar med psykosocial kompetens. Elevhälsans arbete ska i första hand vara förbyggande och hälsofrämjande utifrån skollagens riktlinjer. Elevhälsans kompetenser ska utgöra ett stöd i skolans pedagogiska arbete.

Skolkuratorns insatser bidrar till att skapa möjlighet till förändring både för enskilda elever, grupper och för skolans övergripande arbete. Det innebär att du bland annat arbetar med konsultation till skolans personal, stödjande samtal med elever, samverkan med vårdnadshavare och med utvecklingen av skolans trygghetsarbete. Du är en viktig person i samverkan mellan skolan och externa samverkansparter, t.ex. socialtjänsten och barn- och ungdomspsykiatrin.

Tjänsten innebär att du är knuten till två skolor.


Publiceringsdatum
2018-11-23

Profil
Vi ser att du som säker har socionomexamen, gärna med erfarenhet av att arbeta som skolkurator. Du har lätt för att samarbeta då stora delar av arbetet sker i samverkan med elever, vårdnadshavare, skolpersonal och myndigheter. Arbetet kräver stor självständighet i yrkesrollen med god förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Förmåner
För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. http://www.huddinge.se/formaner
Facklig kontaktperson
För facklig kontaktperson för tjänsten se http://www.huddinge.se/kontaktpersonerfack

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Deltid 20-40% från och med 2019-01-07 eller efter överenskommelse.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-10
Ange följande referens när du ansöker: BUF:2018:658
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Cecilia Haraldsson 08-535 330 72

Företag
Huddinge kommun

Adress
Huddinge kommun
Barn- och utbildningsförvaltningen
14185 Huddinge

Kontorsadress
Gymnasietorget 1

Jobbnummer
4474483

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Huddinge Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Huddinge Kommun: