Skolkoordinator till Klågerupskolan

Svedala kommun / Administratörsjobb / Svedala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Svedala, Staffanstorp, Vellinge, Trelleborg, Skurup eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svedala kommun i Svedala

Svedala är en attraktiv kommun med möjligheter för hela livet. Kommunen är inne i en expansiv fas och är en omtyckt familjekommun dit många vill flytta. Vi verkar för attraktiva och hälsofrämjande arbetsplatser i syfte att erbjuda verksamhet av högsta kvalitet. Kommunen har omkring 1600 anställda och 23 000 invånare. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där hållbarhet, öppenhet, engagemang och mod guidar oss i våra uppdrag.

Svedala skolkommun har en hög målsättning, vår vision är att alla ska lyckas. Ledarskap, vetenskaplig grund och höga förväntningar genomsyrar våra verksamheter. Alla skolformer arbetar och utvecklar digital kompetens i både utbildning och undervisning.

Vi rekryterar nu dig som vill arbeta som skolkoordinator och vill leverara stort stöd och support inom skolans ärenden och processer.

Uppdrag
Klågerupskolan är en skola från årskurs F till 9 belägen i Klågerup med omkring 500 elever och ett femtiotal medarbetare. Skolan har mycket goda resultat och kompetenta medarbetare.

Som skolkoordinator arbetar du centralt i samarbete med skolans ledning där du ansvarar för skoladministrationen som är en viktig del i att alla våra elever ska lyckas. Du är delaktig i skolans ledningsgrupp för att kunna arbeta proaktivt i ditt stöd och bedriva utvecklingsarbete.

För att kvalitetssäkra verksamhetens arbete krävs det ett stort stöd och support vad gäller våra ärenden och processer. Du kommer att ha ett fartfyllt arbete mitt ibland elever, lärare och ledning.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat följande:

• Elevregistrering, betygshantering
• Bistå med kunskap kring personalplanering
• Stödja skolledning i systemprocesser
• Publicering på informationsplattformar
• Personaladministration, schemaplanering, vikarieanskaffning
• Kontakt med personal, vårdnadshavare och elever

Du kommer att arbeta i en omväxlande roll som är avgörande för skolans framgång.

Kompetens
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning om minst två år inom ekonomi, personal, administration, eller motsvarande.

Erfarenhet av administration och systemansvar är meriterande för tjänsten. Vidare ser vi erfarenhet av arbete i system så som elevregistreringssystem, ekonomisystem och personalsystem som en fördel.

För att trivas hos oss är du serviceinriktad, noggrann och genuint intresserad av administration och människor. Du trivs att arbeta i en miljö som ställer högra krav på ansvarstagande, flexibilitet och nära samarbete med dina kollegor.

Vi tror även att du har en mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift och har intresse för utveckling av processer, gärna inom skola. Vidare tror vi att du tillför en positiv energi till arbetsgruppen, är en god kollega och har nära till skratt.

Komplettera din ansökan med CV och personligt brev.

Urval och intervjuer kommer ske löpande så skicka gärna in din ansökan snarast.

Publiceringsdatum
2022-05-12

Arbetstid och varaktighet
Vikariat 202205 - 202303.

Målbilden är att anställningen ska övergå i tillsvidareanställning inom administrativa gruppen inom Utbildning.

Arbetstid 0700-1530 med möjlighet till viss flextid.

Tillträde snarast.

Ersättning
Individuell lönesättning tillämpas.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Svedala kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Svedala kommun (org.nr 212000-1074), https://www.svedala.se/

Kontakt
Fackliga kontakter, nås via kundservice
040-626 80 00

Jobbnummer
6636435

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svedala kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svedala kommun: