Skolfastigheter i Stockholm AB söker upphandlare

Experis Finance Huvudkontor / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

SISAB, Skolfastigheter i Stockholm AB, är ett kommunalt bolag inom koncernen Stockholms stadshus AB. Bolaget omsätter cirka 2 miljarder kronor och äger 590 förskolor, grundskolor och gymnasier i Stockholm, från Kista i norr till Farsta i söder. Totalt äger och förvaltar SISAB 1,8 miljoner kvadratmeter, där fler än 100 000 människor vistas dagligen.

För att ge barn och ungdomar bästa möjliga start i livet äger, förvaltar och utvecklar vi Stockholms skolor och förskolor. Med hållbarhet och smarta lösningar i trygga och inspirerande utbildningsmiljöer bidrar vi till att forma framtidens Stockholm.

Vi är ett av Sveriges största fastighetsbolag och vi som arbetar här har mycket att vara stolta över. Våra smarta och hållbara lösningar för barnens och ungdomarnas utbildningsmiljöer behövs mer än någonsin. Få andra fastighetsägare har så bred och djup kunskap om utbildningsmiljöer som vi har under ett och samma tak. Tillsammans skapar vi rum där kunskap växer.

Som upphandlare hos oss blir du spindeln i nätet när vi ska göra de bästa affärerna i syfte att uppnå vår vision - Att vara den bästa utbildningsvärden. Organisatoriskt tillhör du upphandlingsenheten och rapporterar till enhetschefen för upphandling. Upphandlingsenheten ansvarar för upphandling av samtliga enskilda entreprenad- och tjänsteavtal som kan variera från ett par hundra tusen kronor till ca 300 mkr. Enheten består idag av 10 medarbetare.

Ditt uppdrag
Tjänsten innebär att du självständigt genomför upphandlingar där tonvikten ligger på entreprenad- och tjänsteupphandlingar. Du upphandlar ramavtal och förvaltar framtagna ramavtal genom såväl kontakter med entreprenörer och konsulter som genom interna tvärgrupper. Tillsammans med kollegorna på upphandlingsenheten informerar och utbildar ni kontinuerligt övriga organisationen i frågor rörande upphandling, entreprenadjuridik och beställning mot ramavtal. Upphandlingsenheten på SISAB strävar efter ständig förbättring och arbetar fortlöpande med utveckling av befintliga utvärderingsmodeller och arbetsrutiner.

Publiceringsdatum
2016-04-14

Bakgrund
Rollen som upphandlare hos oss kräver att du har god erfarenhet av arbete med inköp, företrädesvis av konsulter och entreprenörer i någon form, gärna från bygg- och fastighetsbranschen. Har du erfarenhet av att självständigt upphandla och upprätta avtal med de allmänna bestämmelser som finns i byggbranschen (AB, ABT, ABFF och ABK) ser vi det som starkt meriterande. Är du en person som idag arbetar med inköp/upphandling men inte har entreprenadjuridiken så tveka inte att söka, är du rätt person och vill lära dig satsar vi gärna på dig. Vi ser helst att du har akademisk utbildning eller motsvarande men det är inget krav.

Som person är du drivande och arbetar strukturerat och metodiskt. Du har ett affärsmässigt förhållningssätt, ett stort engagemang och stark vilja att bidra till utveckling. Samarbetsförmåga liksom talang för att skapa goda relationer och nätverk blir avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen. Du har gott omdöme och förmåga att bedriva upphandlingsarbetet med hög grad av integritet.

Din framtid hos SISAB
Stockholm är en av Europas snabbast växande regioner och behovet av bra utbildningslokaler är större än någonsin. Som kommunalt bolag har SISAB en unik och avgörande roll för stadens fortsatta utveckling. SISAB:s viktigaste tillgång är våra medarbetare. Därför arbetar vi aktivt för att skapa ett balanserat arbetsklimat. Vi har en stark gemenskap med ett nära ledarskap där medarbetarna trivs och får utrymme att växa.

Tjänsten avser heltid och är en tillsvidareanställning.
Vi sitter i trevliga lokaler med goda kommunikationer vid Liljeholmen.

Ditt nästa steg
I den här rekryteringen samarbetar SISAB med Experis. Tjänsten söker du via "Ansök nu"-knappen. Urvalsprocessen sker löpande varför det är viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 1 maj. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Magnusson, telefon 08-436 28 47.

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Magnusson 08-736 28 47

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2784333

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: