Skolfastigheter i Stockholm AB rekryterar upphandlingscontroller

Experis Sverige Huvudkontor / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige Huvudkontor i Stockholm, Solna, Huddinge, Sollentuna, Täby eller i hela Sverige

SISAB, Skolfastigheter i Stockholm AB, är ett kommunalt bolag inom koncernen Stockholms stadshus AB. Bolaget omsätter cirka 2 miljarder kronor och äger 590 förskolor, grundskolor och gymnasier i Stockholm, från Kista i norr till Farsta i söder. Totalt äger och förvaltar SISAB 1,8 miljoner kvadratmeter, där fler än 100 000 människor vistas dagligen.
För att ge barn och ungdomar bästa möjliga start i livet äger, förvaltar och utvecklar vi Stockholms skolor och förskolor. Med hållbarhet och smarta lösningar i trygga och inspirerande utbildningsmiljöer bidrar vi till att forma framtidens Stockholm.

Vi är ett av Sveriges största fastighetsbolag och vi som arbetar här har mycket att vara stolta över. Våra smarta och hållbara lösningar för barnens och ungdomarnas utbildningsmiljöer behövs mer än någonsin. Få andra fastighetsägare har så bred och djup kunskap om utbildningsmiljöer som vi har under ett och samma tak. Tillsammans skapar vi rum där kunskap växer.

Som upphandlingscontroller tillhör du upphandlingsenheten och rapporterar till enhetschefen för upphandling. Upphandlingsenheten ansvarar för upphandling av samtliga enskilda entreprenad- och tjänsteavtal som kan variera från ett par hundra tusen kronor till ca 300 mkr. Enheten består idag av 11 medarbetare. Tjänsten är ett vikariat som sträcker sig till årsskiftet 2017/2018.

Ditt uppdrag
I rollen som upphandlingscontroller stödjer du upphandlingsenheten i arbetet med att bedriva ett kvalitativt upphandlingsarbete. Du håller samman och är delaktig i avtalsförvaltningsprocessen där du bland annat upprättar övergripande samordnad planering av informations-, start- och kontraktsmöten. Du bevakar avtalstider, avtalstrohet och arbetar kontinuerligt med att identifiera effektiviseringspotentialer genom bättre samordning och enhetliga arbetssätt. En viktig del i tjänsten blir att ta fram och presentera statistik i syfte att skapa kontroll och för enheten tillförlitliga beslutsunderlag. Du agerar stöd till organisationen i frågor relaterade till vårt upphandlingssystem och har ett nära samarbete med systemförvaltaren. Upphandlingsenheten på SISAB strävar efter ständig förbättring och arbetar fortlöpande med utveckling av befintliga arbetsrutiner.

Publiceringsdatum
2016-09-23

Bakgrund
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning från universitet eller yrkeshögskola, har du relevant arbetslivserfarenhet så ser vi det som meriterande. Du är en van systemanvändare och du har mycket god förmåga att utrycka dig professionellt och koncist i både tal och skrift.

Som person är du analytisk och du ser till både helhet och detaljer. Du har förmågan att utveckla effektiva och förnuftiga lösningar på problem, du är drivande samtidigt som du har ett strukturerat och metodiskt arbetssätt. Din förmåga att skapa goda relationer är god och du trivs med många, både interna och externa, kontakter. Du visar stort engagemang och har en tydlig vilja att bidra och skapa mervärde. Tjänsten ställer höga krav på gott omdöme och professionellt agerande. I den här rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Din framtid hos SISAB
Stockholm är en av Europas snabbast växande regioner och behovet av bra utbildningslokaler är större än någonsin. Som kommunalt bolag har SISAB en unik och avgörande roll för stadens fortsatta utveckling. SISAB:s viktigaste tillgång är våra medarbetare. Därför arbetar vi aktivt för att skapa ett balanserat arbetsklimat. Vi har en stark gemenskap med ett nära ledarskap där medarbetarna trivs och får utrymme att växa. Rollen som upphandlingscontroller är bred och omväxlande och innefattar stort mått av eget ansvar.

Tjänsten är tidsbegränsad och sträcker sig fram till årsskiftet 2017/2018.

Vi sitter i trevliga lokaler vid Liljeholmen.

Ditt nästa steg
I den här rekryteringen samarbetar SISAB med Experis. Tjänsten söker du via "Ansök nu"-knappen. Urvalsprocessen sker löpande och det är viktigt att du skickar in din ansökan så snart du kan. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Magnusson, telefon 08-736 28 47.

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Magnusson 08-736 28 47

Företag
Experis Sverige Huvudkontor

Adress
Experis Sverige Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3065112

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige Huvudkontor: