Skolfastigheter i Stockholm AB rekryterar kvalificerad administr
Experis Sverige Huvudkontor / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Sverige Huvudkontor i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Sollentuna,
Täby eller i
hela Sverige SISAB, Skolfastigheter i Stockholm AB, bildades 1991 och ägs av Stockholms stad. Bolaget ingår i en koncern med 16 aktiva bolag där Stockholms Stadshus AB är moderbolag. SISAB äger och förvaltar ca 400 förskolor och 190 grund- och gymnasieskolor i Stockholm, från Kista i norr till Farsta i söder. Totalt rör det sig om nästan 1,8 miljoner kvadratmeter där mer än hundra tusen elever, lärare och annan skolpersonal vistas dagligen. Förutom underhåll av fastigheterna arbetar vi med omfattande om-, till- och nybyggnationer. 97 % av SISAB:s fastighetsbestånd hyrs ut för utbildningsändamål, främst till Stockholms stad. 3 % av fastigheterna hyrs ut till t.ex. bostäder, parkeringsgarage och kommersiella verksamheter. SISAB ska tillhandahålla ändamålsenliga, flexibla och kostnadseffektiva lokaler för stadens pedagogiska skolverksamheter. Tillsammans med hyresgästerna skapar vi pedagogiska miljöer med kvalitet, sund ekonomi och långsiktig miljöhänsyn.
Vill du vara med och skapa våra barns framtida skol- och förskolemiljöer? Som upphandlingscontroller hos oss blir du spindeln i nätet när vi gör de bästa affärerna i syfte att uppnå vår vision - Att vara den självklara utbildningsvärden. Organisatoriskt tillhör du upphandlingsenheten och rapporterar till enhetschefen för upphandling. Upphandlingsenheten ansvarar för upphandling av samtliga enskilda entreprenad- och tjänsteavtal som kan variera från ett par hundra tusen kronor till ca 300 mkr. Enheten består idag av 10 medarbetare.
Publiceringsdatum2015-11-09Dina arbetsuppgifterI rollen som upphandlingscontroller stödjer du upphandlingsenheten i arbetet med att bedriva ett kvalitativt upphandlingsarbete. Du håller samman och är delaktig i avtalsförvaltningsprocessen där du bland annat upprättar övergripande samordnad planering av informations-, start- och kontraktsmöten. Du bevakar avtalstider, avtalstrohet och arbetar kontinuerligt med att identifiera effektiviseringspotentialer genom bättre samordning och enhetliga arbetssätt. En viktig del i tjänsten blir att ta fram och presentera statistik i syfte att skapa kontroll och för enheten tillförlitliga beslutsunderlag. Du agerar stöd till organisationen i frågor relaterade till vårt upphandlingssystem och har ett nära samarbete med systemförvaltaren. Upphandlingsenheten på SISAB strävar efter ständig förbättring och arbetar fortlöpande med utveckling av befintliga arbetsrutiner.
Vem är du?
Befattningen som upphandlingscontroller hos oss kräver att du har några års relevant erfarenhet av kvalificerad administration där du självständigt har tagit initiativ till förbättringsåtgärder och skapat nya rutiner. Din förmåga att uttrycka dig i tal och skrift är mycket god och självklart är du en van systemanvändare. Eventuellt har du eftergymnasial utbildning men vi ser det inte någon något krav.
Som person är du analytisk och ser till både helhet och detaljer och du har förmågan att utveckla effektiva och förnuftiga lösningar på problem. Ditt arbetssätt är metodiskt och strukturerat och du har stort eget driv. Din förmåga att skapa relationer är god och du trivs med många, både interna och externa, kontakter. Dina främsta drivkrafter är stort engagemang och viljan att bidra och skapa mervärde. Tjänsten ställer höga krav på gott omdöme och professionellt agerande.
Vad kan SISAB erbjuda dig?
Som upphandlingscontroller hos oss får du en bred och omväxlande roll med stort eget ansvar. SISAB är ett stabilt och modernt bolag som befinner sig i en expansiv fas där utbyggnad av skolor och förskolor sker i en takt som anpassas till att vår stad växer. SISAB strävar efter hållbarhet både avseende verksamheten och medarbetarna. Tjänsten som upphandlingscontroller är delvis ny vilket innebär att rätt person har goda möjligheter att själv sätta sin prägel på rollen.
Kontaktperson för detta jobbI den här rekryteringen samarbetar SISAB med Experis. Tjänsten söker du via "Ansök nu"-knappen. Urvalsprocessen sker löpande och därför är det viktigt att du skickar in din ansökan så snarast. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Magnusson, telefon 08-736 28 47.
Inköpsassistent Administratör
Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Magnusson 08-736 28 47
FöretagExperis Sverige Huvudkontor
AdressExperis Sverige Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2519414
Observera att sista ansökningsdag har passerat.