Skolassistent Gärdesskolorna - Stockholms Stad - Kontorsjobb i Stockholm
Skolassistent Gärdesskolorna
Stockholms Stad / Kontorsjobb / Stockholm
2019-01-07

Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg
Visa alla jobb hos Stockholms Stad i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Arbetsplatsbeskrivning


Gärdesskolorna består av två skolor inom samma rektorsområde med ca 875 elever och 150 anställda.

Olaus Petri skola omfattar åk f-3 och Gärdesskolan åk f-9. På Gärdesskolan finns också en grundsärskola som omfattar åk f-9. Inom organisationen finns även en KTT-verksamhet, korttidstillsyn under eftermiddagarna. Gärdesskolorna bedriver fritidsverksamhet för elever i f-3 samt eftermiddagsverksamhet i fritidsklubb för mellanstadieelever.

Gärdesskolan har en personalstyrka vars synsätt på lärande utgår från elevernas perspektiv. Våra lärare är kompetenta och duktiga på att betygsätta och bedöma både kvantitativt och formativt samt har ett nära och tätt samarbete med elever, föräldrar och kollegor. Lärare och skolledning har tillsammans skapat en miljö som ger möjligheter för lärande och vår studie- och yrkesvägledare hjälper eleverna i sitt gymnasieval genom engagerade och motiverande samtal.

Publiceringsdatum
2019-01-07

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en serviceinriktad och professionell skolassistent som kommer att ha en central roll och ingå i skolans serviceteam. Som skolassistent är du ett av våra viktigaste ansikten utåt eftersom du bemannar vår reception. Du kommer att representera oss gentemot elever, vårdnadshavare, personal och allmänheten. Därför är det viktigt att du är hjälpsam, lösningsinriktad och flexibel och gör ditt yttersta för att alla ska få ett positivt vänligt bemötande och effektiv service.

Som skolassistent har du en viktig roll att fylla och många varierande uppgifter; bemanna reception, post och telefoni, vikarieanskaffning, dokumenthantering, diarieföring samt protokollföring. Du ska ha kännedom om inköp samt fakturahantering. Övriga administrativa arbetsuppgifter som är ett stöd för verksamheten ingår också.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har erfarenhet från kommunal administration och goda kunskaper i administrativa rutiner. Utmärkt datorvana är ett måste och kunskap i BER meriterande. Det är en fördel om du har erfarenhet av utbildningsförvaltningens olika IT- system samt Skolplattformen. Gymnasieutbildning krävs och högskoleutbildning är meriterande. Du måste kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och följande förmågor: du är lösningsinriktad och med en god struktur planerar, organiserar och prioriterar du arbetet på ett effektivt sätt. Du har hög arbetsmoral, tar egna initiativ och tycker om att lära dig nya saker. Eftersom arbetet på skola periodvis har högt tempo är det viktigt att du är stresstålig och flexibel.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Övrig information
Vi ser gärna att du har en utbildning inom ekonomi, administration och service

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
75%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-25
Ange följande referens när du ansöker: 2018/6212
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helene Sjöblom 076 12 44 270

Företag
Stockholms stad

Adress
Stockholms stad
Banérgatan 56
11553 Stockholm

Kontorsadress
Banérgatan 56

Jobbnummer
4540460


Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad: