Skicklig tekniker till Kungsbackas Telesupport sökes
Kungsbacka Kommun / Supportteknikerjobb / Kungsbacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Kungsbacka,
Mölndal,
Göteborg,
Härryda,
Partille eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungsbacka Kommun i Kungsbacka,
Göteborg,
Halmstad,
Laholm,
Hylte eller i
hela Sverige Kungsbacka är en växande kommun där både människor och företag utvecklas. Hos oss arbetar människor som vill, vågar och kan. Vill du bli en av oss?
Trivs du med att lösa problem och ge god service inom? Då kan det här vara något för dig! Vi söker nu tekniker till vår telesupport.
Att vara tekniker hos oss
Som tekniker hos Kungsbacka kommun blir du en del av ett kompetent och glatt gäng, med både breda och djupa kunskaper inom telefoni. I telesupporten jobbar du med att ge kommunens anställda support på deras telefoner och plattor. Dessa är i huvudsak iOS-baserade, men viss andra typer förekommer också.
Du jobbar med felsökning, felavhjälpning, konfiguration, uppsättning av nya telefoner och plattor, administration av reparationer, registrering och administration i tillhörande system samt vid behov kontakter med våra leverantörer.
Du tillhandahåller support över både telefon och via besök vid disk. Besöken vid disk är oftast så kallad drop-in besök, men det förekommer även tidsbeställda besök.
För rätt person, med ambitioner och framåtanda, finns möjligheter att utvecklas inom organisationen.
Om oss
Telesupport ingår i förvaltningen för Service. Förvaltningens kärnverksamhet är att utveckla, leverera och samordna all den service som våra förvaltningar behöver för att deras verksamhet ska nå framgång och utvecklas. Att våra förvaltningar uppfattar oss på ett positivt sätt är en grundläggande förutsättning för en framgångsrik verksamhet. För att möta förvaltningarnas förväntningar är det vår ambition att vara tillgängliga och att visa engagemang i varje situation. Det förutsätter att vår organisation har förmågan att anpassa sig till nya utmaningar och skapa nytta för koncernen.
Vårt uppdrag inom telefoni är att förvalta och vara med och utveckla kommunens telefonilösningar samt att ge support till alla kommunanställda användare.
Vem vi söker
Det absolut viktigaste för att lyckas i rollen är rätt inställning. Du är social, har en hög servicekänsla och är uppmärksam på kundens behov. Du vågar pröva nytt och utmana rådande strukturer och arbetssätt. Du arbetar strukturerat och analytiskt. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och du har förmåga att på ett pedagogiskt sätt förklara tekniska lösningar. Vidare tycker du om att arbeta i team och har ett smidigt förhållningssätt i ditt samarbete med kollegor.
Du har som lägst en gymnasial utbildning, med inriktning inom IT. Du har en god generell IT kompetens och du håller dig uppdaterad inom telefoni/smartphones. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i en supportorganisation och har erfarenhet av helpdesk/1:a linjens support.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Publiceringsdatum2019-01-23AnställningsvillkorVi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan senast 6 februari 2019.
Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse. tillsvidareanställning
ErsättningIndividuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-06
Ange följande referens när du ansöker: 2019/45
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEnhetschef Annika Björnefeldt 0300-83 44 45
FöretagKungsbacka kommun
AdressKungsbacka kommun
Storgatan 37
43432 Kungsbacka
KontorsadressStorgatan 37
Jobbnummer 4572878
Observera att sista ansökningsdag har passerat.