Skicklig skribent sökes för uppdrag

Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Globalt sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag, och under ett år ger vi ca 3 miljoner människor jobb. I Sverige har vi för närvarande ca 50 kontor och 5000 anställda.
Adecco Office & HR förmedlar VD-sekreterare, administrativ chefer, HR-specialister, personalchefer m fl. Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag med lyckade rekryteringar. Bland våra uppdragsgivare återfinns flera av de stora, multinationella koncernerna, men också många av de mindre, innovativa företagen. Mer information om Adecco finns på www.adecco.se
Nu behöver vi en erfaren skribent till myndighet i Stockholmsområdet!

Publiceringsdatum
2010-10-01

Arbetsuppgifter
Som skribent ska du:
• Självständigt skriva och redigera.
• Publicera och underhålla information för olika målgrupper internt och externt.
• Aktivt söka och producera material och nyheter.
• Delta i den centrala redaktionen på myndigheten
• Vara delaktig i övriga arbetsuppgifter inom sektionen.
Som skribent skriver du artiklar och faktatexter för både externa och interna målgrupper. Du skriver också innehåll till nyhetsbrev och hjälper till i olika projekt med texter och information. Tillsammans med andra skribenter och webbredaktörer arbetar du på en intern redaktion.
Vem söker vi?
Du är en erfaren och skicklig skribent som har erfarenhet av kvalificerat redaktionellt arbete. Du bör ha datakunskaper inom Office-paketet och gärna erfarenhet av att arbeta med publiceringsverktyget Episerver eller liknande.
Som person är du entusiastisk och glad samt har lätt för att skapa förtroende och samarbeta med både kollegor och beställare. Det är också viktigt att du är strukturerad, serviceinriktad och snabb. Du har förmåga till helhetssyn och förstår informationens roll i en myndighets verksamhet.
För att arbeta som konsult bör du vara positiv, flexibel och kontaktskapande. Du har stor personlig mognad och en hög känsla för service. Du har lätt att lära känna såväl nya rutiner som människor och får i gengäld en vardag som utvecklar och stimulerar dig.
Vad erbjuder vi?
Du blir anställd som konsult i Adecco Sweden.
Uppdraget ska tillsättas omgående och pågår i några månader framåt.
Är du intresserad?
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån eller klicka här: http://adecco.se/pages/jobad.aspx?adid=1106787
Vid eventuella fråga, vänligen kontakta rekryteringsansvarig Sofia Wigzell på 08-598 982 37 alternativt sofia.wigzell@adecco.se .
Välkommen in med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-11-01
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm

Adress
Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm
Box 12127
10224 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 60
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-100 500

Jobbnummer
745337

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm: