Skicklig löneadministratör till populär arbetsplats

Perido AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Nu söker vi på Perido en löneadministratör till vår kund, ett stort bolag som fått flera utmärkelser som bästa arbetsplats. Här blir du en del av företagets HR-avdelning och får arbeta med löneadministrationen gällande cirka 600 löner. Den här tjänsten är placerad i företagets lokaler i centrala Stockholm.

Rollen som löneadministratör innefattar granskning av tidrapporter, löneberedning, skapande av bokföringsunderlag, uppdateringar av personaluppgifter samt olika typer av lönefrågor. I dina arbetsuppgifter ingår även att sköta pensionshantering, registrering av anställda i systemen Hogia och Agresso, semester- och frånvarohantering samt övriga administrativa uppgifter vid behov. Vår kund är ett internationellt bolag men din roll kommer endast att innebära arbete med svenska löner.

För att trivas med dina arbetsuppgifter ser vi att du som söker tjänsten är en lyhörd och kommunikativ person som trivs med att jobba i ett högt tempo. Du har tidigare erfarenhet av löneadministration och är mycket noggrann och strukturerad i ditt arbete. Då företaget just nu driver ett förändringsarbete, är du en person som stimuleras av att arbeta i en flexibel och dynamisk miljö!

Är det här ditt nya uppdrag? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2018-02-28

Kravprofil för detta jobb
• Utbildning inom löneadministration
• Minst ett års arbetslivserfarenhet inom löneadministration och service
• Goda kunskaper i Excel
• Kunskaper i HogiaLön och/eller Agresso
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 6 månader. Tillträde omgående.

Så ansöker du
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Är du en social person som sporras av förändring, högt tempo och flexibilitet? Har du tidigare erfarenhet av löneadministration och vill utveckla din kompetens på en av Sveriges bästa arbetsplatser? Då kan vi ha uppdraget för dig!

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter - något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 90 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar vardagar inom 24 timmar. Ange tjänstens referensnummer 16610AS i ämnesraden.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Frågor: fraga@perido.se

Hemsida: www.perido.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-30
Ange följande referens när du ansöker: 16610AS
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Perido AB

Adress
Perido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM

Kontorsadress
Katarinav 15, 8 tr

Jobbnummer
3993326

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: