Skellefteå buss söker en Gruppchef
Wikan Personal AB / Chefsjobb / Skellefteå
2022-08-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skellefteå buss söker en Gruppchef" (publicerad 2023-04-24) ⬅️
Visa alla chefsjobb i Skellefteå,
Robertsfors,
Piteå,
Norsjö,
Vindeln eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wikan Personal AB i Skellefteå,
Robertsfors,
Piteå,
Norsjö,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Vi är ett modernt kollektivtrafikbolag som har som målsättning att minimera miljöpåverkan för människors förflyttningar genom ökat kollektivt resande med miljöeffektiva lösningar. Vi vill ständigt utveckla vår kvalitet och vara i framkant för att kunna möta omvärldens krav och förutsättningar, som hela tiden förändras. Vi behöver nu stärka vårt team ytterligare med en gruppchef med intresse att leda och driva en verksamhet i utveckling.
Vi kan erbjuda dig en mångkulturell arbetsplats med god stämning och härliga kollegor, där du ges utrymme att både bidra och växa inom ditt område!
Publiceringsdatum2022-08-02Om företagetKommunägda Skellefteå buss ansvarar för kollektivtrafiken i Skellefteå, både stadstrafiken och delar av länets linjetrafik. Bolagets långsiktiga vision är att alla som bor i regionen ska kunna ta del av ett urbant utbud inom 15 minuter - utan att använda bilen. För att det ska bli möjligt att förverkliga har Skellefteå buss bestämt sig för att ligga i branschens absoluta framkant inom utvecklingen av hållbart och individanpassat resande. Det handlar om alltifrån autonoma transporter och möjligheten att enkelt planera, boka och genomföra sina resor, till lösningar som möjliggör mänskliga resor och transporter utan onödigt ägande av fordon och resurser. Framtidens resenärer förväntar sig ett sömlöst och hållbart resande och Skellefteå buss har helhetsansvaret för det lokala tjänstesystem som ska möjliggöra just det.
ArbetsuppgifterI rollen som gruppchef har du verksamhets-, personal- och ekonomiansvar. Det vill säga du ansvarar för medarbetare, arbetsmiljö, facklig samverkan, uppföljning och utvärdering av din verksamhet samt att kommunicera våra mål inom bolaget.
Vidare bidrar du till att utveckla trafikledningsfunktion och tvätthallen för att säkerställa ett effektivt resursutnyttjande till förmån för resenärerna och håller dig uppdaterad gällande regler och lagar som rör ditt ansvarsområde.
Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi söker dig som tidigare har lett en verksamhet med underställd personal och har en förmåga att etablera team genom ett coachande förhållningssätt. Har du eftergymnasial utbildning som på något vis innefattar logistik, ekonomi eller ledarskap ser vi det som en fördel. Vi tror att du har erfarenhet av logistik och att arbeta i en verksamhet med fokus på service och kundnöjdhet. För att lyckas i rollen tror vi att du är analytisk och att du har en förmåga att ta genomtänkta beslut även när det händer mycket. Du är van att ta ett stort eget ansvar och av att driva och utveckla en verksamhet framåt i samarbete med andra.
Du uttrycker dig obehindrat på svenska i tal och skrift. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av transport eller trafik.
Information och kontakt
Omfattning: Heltid, Tillsvidare
Sista dag att ansöka är 21/8 2022, urval sker löpande
Placeringsort: Skellefteå
I denna rekrytering samarbetar Skellefteå Buss med Wikan Personal AB.
Ansöker gör ni på
www.skelleftea.wikan.se Information om tjänsten lämnas av Tomas Vidmark, Wikan Personal 0910-770982 alt.
tomas@wikan.se Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-08-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagWikan Personal AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "9625".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Wikan Personal AB (org.nr 556842-7818),
http://www.wikan.se Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Wikan Personal Botnia AB
Kontakt Ellen Berg
ellen@wikan.se 0910-770985 Jobbnummer 6855131
Observera att sista ansökningsdag har passerat.