Skatteinformatör, Jönköping
Skatteverket / Administratörsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Jönköping,
Ulricehamn,
Tidaholm,
Falköping,
Vetlanda eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Kvalitetsmässan för verksamhets- och samhällsutveckling gav Skatteverket utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet" under 2011 med motiveringen "effektiva, kundorienterade, samverkar, förenklar och hittar nya lösningar".
I början av 2012 korades Skatteverket också till den mest servicevänliga myndigheten i Sverige, som en av de första ServiceScore®-vinnarna någonsin.Dina arbetsuppgifter som skatteinformatör innebär att du arbetar förebyggande med information till offentliga enheter, d.v.s. statliga myndigheter, kommuner och landsting samt deras bolag. Du samordnar och deltar i informationsträffar och andra arrangemang samt producerar information till webbplatsen tillsammans med vår webbredaktör. I arbetet ingår även att svara på frågor via e-post och telefon och att medverka i omvärldsbevakningen av arbetsområdet.
Extern information är en del av Skatteverkets förebyggande arbete i syfte att underlätta för företag och medborgare att göra rätt från början. Vi arbetar aktivt för att minska oavsiktliga fel och öka användandet av våra e-tjänster. Du arbetar både självständigt och i grupp med att planera och genomföra våra informationsinsatser. Arbetet ställer höga krav på din förmåga att kommunicera och möta människor i grupp. Dina individuella förutsättningar kan komma att påverka dina arbetsuppgifter.
På skattekontoret i Jönköping är vi cirka 160 medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har högskoleutbildning inom kommunikation eller information samt minst 3 års erfarenhet av informations - /kommunikationsarbete eller som har flerårig arbetslivserfarenhet av liknande arbete under de senaste tio åren
• har goda språkkunskaper i svenska i tal och skrift
• har goda kunskaper i presentationsteknik och mycket god pedagogisk förmåga
• har god förmåga att planera och organisera
• har god förmåga att kommunicera i tal och skrift
• agerar lugnt, pålitligt och stabilt
• är utåtriktad och trygg i dig själv och din yrkesroll
• är flexibel och kan stödja och samverka med andra.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet eller politiskt styrd organisation eller har god sakkunskap inom beskattningsområdet. Vi ser gärna att du har B-körkort.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tillsvidare. Vi kan komma att tillämpa provanställning om sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2012-11-16Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCarina Silbo, Sektionschef, 010-5798457
Björn Johansson, Sektionschef, 010-5798554
Carl Cedergren, Facklig kontaktperson SACO, 010-5798465
Kerstin Nordström, Facklig kontaktperson ST, 010-5798345
Hanna Kvarnholt, HR-konsult, 010-5749393
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1394553
Observera att sista ansökningsdag har passerat.