Skattehandläggare (vikariat), Helsingborg

Skatteverket / Juristjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla juristjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Helsingborg, Ängelholm, Lund, Malmö, Halmstad eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Skattekontoret i Helsingborg bildar samverkanskontor tillsammans med Folkbokföringskontoret. Helsingborg är ett beskattningskontor och består av fem sektioner. Kontoret arbetar med riktad information, företagsregistrering, beskattning av företag och privatpersoner, skrivbordskontroll, informationsbesök, revisioner, processföring och löpande ärendehantering.  

På skattekontoret i Helsingborg är vi ca 80 medarbetare.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare
innebär att du företrädesvis kan få arbeta med administrativa uppgifter inom olika områden som tex företagsregistrering, registrering av e-tjänster, inkomstbeskattning, moms och arbetsgivaravgifter. Du kommer att möta människor med olika behov, via telefon, skriftväxling och personliga besök. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov och din kompetens.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en avslutad 3-årig gymnasieutbildning med teoretisk inriktning
• har god kommunikativ förmåga
• kan planera, prioritera och göra självständiga bedömningar och fatta beslut
• har god analytisk förmåga
• har god förmåga att både arbeta självständigt och tillsammans med andra
• är ansvarstagande och drivande i ditt arbete
• har servicekänsla och inger förtroende

Det är meriterande om du
har en avslutad KY/YH-utbildning som kvalificerad redovisningsekonom omfattande 80KY-poäng/400YH-poäng.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tidsbegränsad (vikariat).

Välkommen med din ansökan till oss!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2016-03-03

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jennie Schön Lif, sektionschef 010-577 46 11
Björn Pontén, sektionschef 010-572 30 74
Susanne Lundgren, HR-konsult 0709-83 76 98 susanne.b.lundgren@skatteverket.se
Christina Sandström, facklig kontaktperson ST 010-577 46 94

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Carl Krooks gata 24
25108 Helsingborg

Kontorsadress
Carl Krooks gata 24

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2703295

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: