Skattehandläggare till Skellefteå

Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Skellefteå
2012-02-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare till Skellefteå" (publicerad 2012-02-07) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Skellefteå, Robertsfors, Piteå, Norsjö, Vindeln eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Skellefteå, Luleå, Umeå, Lycksele, Haparanda eller i hela Sverige

- allmänna kontorsuppgifter samt handläggning av skatteärenden.

Vi söker skattehandläggare till skattekontoret Skellefteå.

Ditt nya jobb innebär

att du löpande hanterar och handlägger inkomstdeklarationer samt utför andra administrativa uppgifter. Handläggning innebär att du stämmer av lämnade uppgifter och att du fattar beslut i skattefrågor. Skatteverket arbetar för att alla ska betala rätt skatt. Inriktningen i arbetet är därför delvis att fastställa rätt skatt men också att utreda att medborgare och företag betalar skatt. Arbetet innebär många kontakter med människor, skriftligen, via telefon och personliga möten. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet avgörs av verksamhetens behov och din kompetens.

Skattekontoret i Skellefteå handlägger beskattningsfrågor för privatpersoner och företag samt har en regional koncentration av arbetsuppgifter inom företagsregistrering. På kontoret arbetar drygt 80 medarbetare.

Vi söker dig som

• har avslutad gymnasial utbildning med ekonomisk inriktning
• under de senaste fem åren har minst tre års aktuell erfarenhet av administrativt arbete
• har goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt kommunicerar enkelt och begripligt
• är resultat- och målinriktad och har god förmåga att fatta beslut
• kan arbeta självständigt och har god förmåga att planera och organisera
• stimuleras av att arbeta i ett högt tempo
• har förmåga att stödja och samverka
• har god känsla för bemötande och service
• kan hantera krav och agerar lugnt och stabilt.

Det är meriterande om du

• har yrkesmässig erfarenhet av att själv organisera och planera ditt arbete.

Vid urvalet kommer vi att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Provanställning kan komma att tillämpas.

Publiceringsdatum
2012-02-07

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Holmkvist, Kontorschef, 010 - 573 97 33
Mikael K Nilsson, Sektionschef, 010 - 573 97 71
Adam Bitén, Saco, 010 - 573 97 31
Daniel Sundqvist, ST, 010 - 573 97 95
Hanna Bogren, HR-konsult, 010 - 574 86 82

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Box 1090
10139 Stockholm

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Skatteverket
Senaste upphandlingen: Telefoni- och kommunikationstjänster

Jobbnummer
1150193

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: