Skattehandläggare till Föreningssektionerna i Västervik
Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Västervik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Västervik,
Vimmerby,
Valdemarsvik,
Oskarshamn,
Hultsfred eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Västervik,
Vimmerby,
Oskarshamn,
Linköping,
Norrköping eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär i huvudsak att ge service och handlägga ärenden inom arbetsområdet föreningar och stiftelser. I ditt arbete ingår muntlig och skriftlig kontakt med företag och privatpersoner. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov och din kompetens.
Skattekontoret Västervik ansvarar för det geografiska området Västervik, Vimmerby, Oskarshamn, Hultsfred, Högsby och Mönsterås kommuner. Kontoret ansvarar också för en tredjedel av Sveriges ideella föreningar och stiftelser samt alla Sveriges ekonomiska föreningar och bostadsrättsföreningar. Slutligen har kontoret ansvar för ansökningar om HUSARBETE (hushållsnära tjänster och ROT-avdrag) för riket.
På föreningssektionerna i Västervik är vi totalt cirka 40 medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har relevant högskoleutbildning inom ekonomi/juridik eller erhållit motsvarande kompetens genom praktiskt arbete
• har goda kunskaper inom informationsteknik och digitala medier
• har god kommunikationsförmåga och språkkunskaper i svenska i tal och skrift
• har mycket god samarbetsförmåga och en öppen, lyssnande och förklarande attityd
• har god servicekänsla och erfarenhet av att bemöta kunder och/eller medborgare
• har förmågan att tänka analytiskt och fatta tydliga beslut inom uppsatta tidsramar.
Det är meriterande om du har erfarenhet från redovisning/revision eller har erfarenhet av liknande utredningsarbete från Skatteverket eller annan myndighet inom de senaste fem åren. Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningarna är tillsvidare och på heltid. Individuell lönesättning tillämpas och anställningen kan komma att inledas med sex månaders provanställning.
Din ansökan ska ha inkommit elektroniskt senast 19 mars 2013.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2013-03-05Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktStefan Persson, Sektionschef 010-5761010
Henrik Westerlund, Kontorschef 010-5787101
Linda Södergren, ST 010-5787702
Fredrik Jonsson, SACO 010-5787754
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1483792
Observera att sista ansökningsdag har passerat.