Skattehandläggare, Solna
Skatteverket / Juristjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla juristjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Det vi gör på Skatteverket har betydelse för företagaren, individen, andra myndigheter, samhällsfunktioner och Sverige. Vi ska skapa förutsättningar i kundens vardag och underlätta med digitala tjänster. Vår övergripande ambition är att Skatteverket ska fortsätta att ligga i framkant och vara ett föredöme inom svensk statsförvaltning. Framtiden är inget som ska upptäckas utan något vi gemensamt, tillsammans med andra, är med och skapar. Vi har stora möjligheter att göra skillnad.
Skatteenhet 2 arbetar med kontroll av företags moms och arbetsgivaravgifter, inkomstbeskattning av företag, borgenärsarbete, löpande företagsärenden samt omprövningar inom skatteområdet.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare på skattesektion 5 innebär att du kommer att handlägga ärenden gällande konkurser, samt övriga förekommande administrativa arbetsuppgifter. I arbetet med konkurser ingår bland annat registrering, besluta i ärenden, posthantering, hantering av akter m.m. Det ingår också att ge service och upplysning genom muntlig och skriftlig kontakt internt inom myndigheten och till företagare, fysiska personer, konkursförvaltare, tingsrätter och andra myndigheter i ärenden gällande konkurser. På sektionen är vi 15 medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
•
med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
•
som är till nytta för medborgare och företag
•
med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
•
som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
•
med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
•
har en avslutad treårig gymnasieutbildning
•
har minst två års relevant arbetslivserfarenhet av administrativt arbete från myndighet alternativt finansiell- eller juridisk verksamhet
•
har god kommunikationsförmåga
•
har goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
•
är strukturerad och noggrann
•
har god samarbetsförmåga
•
är initiativtagande och serviceinriktad
•
kan arbeta självständigt på ett ansvarstagande sätt
•
är produktiv och stimuleras av att arbeta mot uppställda mål
Det är meriterande om du har erfarenhet av att besluta i ärenden inom en myndighet eller privata sektorn.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
I samband med rekryteringsprocessen kommer de sökande som bäst uppfyller kravprofilen att bjudas in att fylla i rekryteringstester före en eventuell intervju.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Anmäl ditt intresse senast 2017-03-30.
Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-03-19ErsättningIndividuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktElisabet Sandblom, sektionschef 010-574 26 71
Christer Jönsson, HR-konsult 010-574 96 46
Sangar Maolod, facklig kontaktperson ST 010-574 59 72
Anita Fontanus Hazén, facklig kontaktperson Saco 010-574 17 52
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Solna strandväg 22
17194 Solna
KontorsadressSolna strandväg 22
Jobbnummer 4029899
Observera att sista ansökningsdag har passerat.