Skattehandläggare, Solna
Skatteverket / Juristjobb / Solna
2016-02-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Solna" (publicerad 2018-03-19) ⬅️
Visa alla juristjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare erbjuder omväxlande arbetsuppgifter och ger en god uppfattning om hur varierat arbetet är på en myndighet. Arbetet kan innebära granskning av inkomstdeklarationer eller granskning av beskattningsärenden av andra slag. Arbetet avser främst enklare beskattningsärenden. Trots detta dyker det upp många intressanta rättsfrågor i det dagliga arbetet som ger möjlighet att tillämpa den juridiska metoden i praktiken. Våra tidigare sommaranställda har exempelvis arbetat med utredningar avseende resor till och från arbetet, försäljning av bostad, komplettering av inkomstdeklaration, förelägganden m.m.
I arbetet ingår att söka och ge information samt registrera, utreda och besluta i olika skatteärenden. Du kommer att möta människor med olika behov, främst via skrift och telefon.
Dina tidigare erfarenheter och kunskaper samt verksamhetens behov kommer att ha betydelse för exakt vilka uppgifter du erbjuds på din nya arbetsplats.
På skattekontoret är vi cirka 200 medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en pågående eller nyligen avslutad akademisk utbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi eller juridik
• har servicekänsla och inger förtroende
• kan arbeta självständigt, men som samtidigt har mycket god förmåga att samarbeta
• har mycket god kommunikationsförmåga
• stimuleras av att arbeta i ett högt tempo
• är ansvarstagande.
Det är meriterande om du tidigare har arbetet med årlig beskattning och granskning av inkomstdeklarationer. Annan erfarenhet av utredningar på Skatteverket är också meriterande.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tidsbegränsad fr.o.m. 2016-05-01 och ca 4 månader framåt. Tillträde och sista anställningsdag kan komma att justeras utifrån verksamhetens behov och individuella förutsättningar. Ange i ansökan vilken tidsperiod du kan arbeta samt om du är tillgänglig för eventuell förlängning av anställningen under hösten.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Har du frågor om rekryteringsprocessen vänligen maila till:
sommarjobb@skatteverket.se . För övriga frågor vänligen kontakta någon av nedanstående kontaktpersoner.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2016-02-08ErsättningIndividuell lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKatarina Jämsä, kontorschef 010-574 10 28
Camilla Adebahr, sektionschef 010-574 29 21
Alexandra Andersson, Samordnare 010-572 28 11
Carlos Saavedra Nilsson, facklig kontaktperson Saco 010-574 46 88
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Solna strandväg 10
17194 Solna
KontorsadressSolna strandväg 10
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2656899
Observera att sista ansökningsdag har passerat.