Skattehandläggare, Södertälje

Skatteverket / Juristjobb / Södertälje
2018-04-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Södertälje" (publicerad 2018-09-17) ⬅️


Visa alla juristjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Södertälje, Sundbyberg, Stockholm, Solna, Sollentuna eller i hela Sverige

Det vi gör på Skatteverket har betydelse för företagaren, individen, andra myndigheter, samhällsfunktioner och Sverige. Vi ska skapa förutsättningar i kundens vardag och underlätta med digitala tjänster. Vår övergripande ambition är att Skatteverket ska fortsätta att ligga i framkant och vara ett föredöme inom svensk statsförvaltning. Framtiden är inget som ska upptäckas utan något vi gemensamt, tillsammans med andra, är med och skapar. Vi har stora möjligheter att göra skillnad.

På skatteenheten Södertälje arbetar idag ca 75 personer. Vi ansvarar för beskattning och utredningar av företag och medborgare.Vi söker nu dig som vill vara med när Skatteverkets verksamhet i Södertälje växer. Vi planerar för att vara 90 personer vid utgången av 2018.

Dina arbetsuppgifter som medarbetare på skatteenheten innebär att utreda skattefrågor som rör medborgare, företag och företagare. I arbetet ingår att granska, utreda och besluta i olika skatteärenden. Det ingår även att söka och ge information och service. Telefon är ett viktigt arbetsredskap och du behöver vara bekväm med att möta våra medborgare och företagare vid telefonsamtal. Som en naturlig del i vår granskande verksamhet ingår att skriva i de olika utredningarna. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet avgörs av verksamhetens behov och din kompetens.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en avslutad högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi eller juridik eller har en yrkeshögskoleutbildning om minst 400 YH-poäng inom ekonomi i kombination med en aktuell och relevant arbetslivserfarenhet om minst ett år.
• har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• har ett systematiskt och noggrant tillvägagångssätt i arbetet.
• har god förmåga att fatta beslut och att förmedla beslut till mottagaren
• uppskattar att jobba i team och har god förmåga att arbeta både självständigt och tillsammans med andra genom att vara samarbetsvillig och stötta andra
• har analytisk förmåga.

Det är meriterande om du har aktuell och relevant erfarenhet av administrativt arbete. Exempel på erfarenhet som vi anser är relevant är arbete med bokföring, redovisning, ekonomi eller handläggande arbete från myndighet.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper, motivation och engagemang. Urvalstester kommer att användas.

Anställningen är tillsvidare. Vi kan komma att tillämpa provanställning.

Vi planerar för intervjuer i vecka 20 och 21.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-04-13

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carita Ringius Hård , sektionschef 010-576 81 49
Åsa Bylund, sektionschef 010-574 74 01
Björn Nordström, sektionschef 010-574 22 26
Susanne Lundgren, HR-konsult 0709-83 76 98

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Box 170
15122 Södertälje

Kontorsadress
Box 170

Jobbnummer
4082389

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: