Skattehandläggare, Skövde och Mariestad
Skatteverket / Juristjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla juristjobb i Skövde,
Tibro,
Tidaholm,
Götene,
Skara eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Skövde,
Tidaholm,
Skara,
Falköping,
Mariestad eller i
hela Sverige Det vi gör på Skatteverket har betydelse för företagaren, individen, andra myndigheter, samhällsfunktioner och Sverige. Vi ska skapa förutsättningar i kundens vardag och underlätta med digitala tjänster. Vår övergripande ambition är att Skatteverket ska fortsätta att ligga i framkant och vara ett föredöme inom svensk statsförvaltning. Framtiden är inget som ska upptäckas utan något vi gemensamt, tillsammans med andra, är med och skapar. Vi har stora möjligheter att göra skillnad.
Skatteenheten Skövde-Mariestad
På vår enhet är vi cirka 150 medarbetare och vi finns placerade i Skövde och Mariestad. I Skövde arbetar vi med beskattning av både privatpersoner och företag. I Mariestad arbetar vi med beskattning av föreningar och stiftelser och beskattning av utomlands bosatta fastighetsägare. Vi söker nu nya medarbetare till båda orterna.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att söka och ge information samt utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden. Du kommer att möta människor med olika behov, via telefon, skriftväxling och personliga besök. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov och din kompetens/intresse. För att göra ett bra jobb hos oss ska du ha förmåga att sätta dig in i kundens situation, vara nytänkande och vilja driva verksamheten framåt.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för våra kunder
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en fullständig högskoleexamen om minst 120p/180hp varav minst 60p/90hp är inom ekonomi eller juridik
• har god kommunikationsförmåga i tal och skrift
• har ett bra bemötande, servicekänsla samt kan skapa och vårda kontakter
• har förmåga att självständigt och tillsammans med andra utföra utredningar, analysera och fatta beslut.
Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av arbetsuppgifter inom ekonomi med mycket kundkontakt (exempelvis redovisnings- eller bokföringsarbete). Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med utredningsarbete i samband med kundkontakter.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Ange vilken av orterna du söker till i din ansökan.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-05-31ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKarin Lyktberg, HR-konsult 010-5741970
Amanda Alexandersson, Rekryterande chef, Skövde 010-5723924
Jonas Magnusson, Rekryterande chef, Mariestad 010-5786476
Ann-Britt Björk, Facklig kontaktperson ST 010-5768354
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Skolgatan 1
54184 Skövde
KontorsadressSkolgatan 1
Jobbnummer 4179594
Observera att sista ansökningsdag har passerat.