Skattehandläggare, Skellefteå

Skatteverket / Juristjobb / Skellefteå
2016-02-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Skellefteå" (publicerad 2018-07-06) ⬅️


Visa alla juristjobb i Skellefteå, Robertsfors, Piteå, Norsjö, Vindeln eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Skellefteå, Luleå, Umeå, Lycksele, Haparanda eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du kommer att arbeta med förebyggande arbete, kontroll, handläggning och service inom momsområdet. I arbetet ingår att söka och ge information samt att utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden. Arbetet innebär också många kontakter med företag via telefon, skriftligen och via företagsbesök.

På skattekontoret i Skellefteå är vi ca 80 medarbetare fördelade på fyra sektioner.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har akademisk utbildning inom ekonomi med minst 120p/180p
• har minst två års relevant arbetslivserfarenhet inom de senaste fem åren
• har servicekänsla och är förtroendeingivande
• arbetar självständigt, har beslutsförmåga och slutför arbetsuppgifter
• är produktiv och stimuleras av att arbeta effektivt mot uppställda mål
• är noggrann, strukturerad och ansvarstagande
• har lätt att samarbeta och dela med dig av kunskaper 
• kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift.

Det är meriterande om du har praktisk erfarenhet av arbete med bokföring från redovisningsbyrå eller eget företag alternativt ekonomiavdelning.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.%]

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

• Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare. %]

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2016-02-12

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Daniel Sundqvist, Sektionschef 010-573 97 95
Ann-Marie Dyberg, HR-konsult 010-574 83 46
Marie  Lindmark, facklig kontaktperson Saco 010-574 58 08
Caroline Bergström, facklig kontaktperson ST 010-573 98 02

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Box 340
93124 Skellefteå

Kontorsadress
Box 340

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2667336

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: