Skattehandläggare, Skatteupplysningen, Söderhamn
Skatteverket / Juristjobb / Söderhamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla juristjobb i Söderhamn,
Bollnäs,
Hudiksvall,
Ockelbo,
Gävle eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Söderhamn,
Hudiksvall,
Gävle,
Falun,
Tierp eller i
hela Sverige Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare på Skatteupplysningen
innebär i huvudsak att ge information till allmänheten genom att svara på frågor om personbeskattning via telefon. Du kommer att vara Skatteverkets ansikte utåt och som person måste du vara serviceinriktad och ha ett vänligt bemötande även under stressiga förhållanden. Det är viktigt att du har förmåga att lyssna av och förstå behoven hos dem som kontaktar Skatteupplysningen.
Skatteupplysningen har öppet mellan klockan 08:00 - 18:00 måndag till torsdag. På fredagar stänger vi klockan 16:00. Dina arbetstider är schemalagda i förhållande till verksamhetens behov. På Skatteupplysningen i Söderhamn är vi 12 medarbetare uppdelat på 1 sektion.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en teoretisk 3-årig gymnasieutbildning
• har minst ett års aktuell efterenhet av arbete inom kundtjänst eller annan relevant erfarenhet av ett serviceyrke
• har goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• har ett kundanpassat förhållningssätt och ett bra bemötande både internt och externt
• har förmåga att förmedla kunskap och information sakligt, tydligt och lättformulerat
• har förmåga att stödja och samverka och bidrar till en god arbetsmiljö
• arbetar professionellt och resultatinriktat mot uppställda mål
• har god datorvana och goda kunskaper inom informationsteknik och digitala medier.
Det är meriterande om du har aktuell arbetslivserfarenhet av att informera/kommunicera via telefon eller personliga möten. Det är även meriterande med erfarenhet av arbete på Skatteverket och-/eller annan statlig myndighet.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Provanställning om sex månader kan tillämpas.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Endast vid extern annonsering - Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2016-09-19ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelena Nätt, sektionschef 010-574 58 58
Sandra Jonsson, HR-konsult 010-572 34 55
Kerstin Nilsson, facklig kontaktperson ST 010-576 16 48
Per-Olof Karlsson, facklig kontaktperson Saco 010-576 82 42
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Box 123
17194 Söderhamn
KontorsadressBox 123
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3055191
Observera att sista ansökningsdag har passerat.