Skattehandläggare, Skatteupplysningen, Nyköping

Skatteverket / Juristjobb / Nyköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla juristjobb i Nyköping, Oxelösund, Trosa, Gnesta, Flen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Nyköping, Norrköping, Katrineholm, Södertälje, Strängnäs eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Skatteupplysningen består av fyra skatteupplysningskontor och vi är cirka 600 medarbetare på 17 orter runtom i landet. Vårt ansvar är att svara på allmänna frågor per telefon eller e-post ifrån våra medborgare och företag. Vi besvarar cirka 4,5 miljoner telefonsamtal och cirka 600 000 e-post ärenden per år.

På Skatteupplysningen i Nyköping är vi 27 personer fördelade på två sektioner.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare på Skatteupplysningen i Nyköping innebär i huvudsak att ge information till allmänheten genom att svara på frågor om personbeskattning via telefon. Du kommer att vara Skatteverkets ansikte utåt och som person måste du vara serviceinriktad och ha ett vänligt bemötande även under stressiga förhållanden. Det är viktigt att du har förmåga att lyssna av och förstå behoven hos dem som kontaktar Skatteupplysningen.

Skatteupplysningen har öppet mellan klockan 08:00 - 18:00 måndag till torsdag. På fredagar stänger vi klockan 16:00. Dina arbetstider är schemalagda i förhållande till verksamhetens behov.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en avslutad teoretisk gymnasieutbildning
• har minst ett års aktuell erfarenhet av arbete inom kundtjänst, kommunikation eller annan relevant erfarenhet av ett serviceyrke
• har goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• har ett kundanpassat förhållningssätt och ett bra bemötande både internt och externt
• har förmåga att förmedla kunskap och information sakligt, tydligt och lättformulerat
• har förmåga att stödja och samverka och bidrar till en god arbetsmiljö
• arbetar professionellt och resultatinriktat mot uppställda mål
• har god datorvana och goda kunskaper inom informationsteknik och digitala medier.

Det är meriterande om din huvudsakliga arbetsuppgift är eller har varit att informera/kommunicera via telefon.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2016-09-30

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mikael Pehrsson, sektionschef 010-576 83 22
Ann-Sofie  Vidlund Stendalen, HR-konsult 010-5746768
Per-Olof Karlsson, facklig kontaktperson Saco 010-576 82 42
Kerstin Nilsson, facklig kontaktperson ST 010-576 16 48

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Östra Rundgatan 11
61133 Nyköping

Kontorsadress
Östra Rundgatan 11

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3078844

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: