Skattehandläggare, Nyköping
Skatteverket / Juristjobb / Nyköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla juristjobb i Nyköping,
Oxelösund,
Trosa,
Gnesta,
Flen eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Nyköping,
Norrköping,
Katrineholm,
Södertälje,
Strängnäs eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss. Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Skatteenhet Norrköping-Nyköping arbetar med beskattning av såväl privatpersoner som företag samt handlägger även alla pensionsdispensärenden för hela landet.
På enheten är vi ca 160 medarbetare.
Vi behöver förstärka vår verksamhet och söker därför ett antal skattehandläggare till vår enhet med placering i Nyköping.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du kommer att arbeta med både privatpersoner och företag. I arbetet ingår att utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden inom beskattningsområden så som moms, arbetsgivaravgifter, företagsregistreringar och inkomstskatt. I arbetet ingår också att söka och ge information och service. Du möter företagare och privatpersoner per telefon, skriftligen och vid personliga besök. Du arbetar både individuellt och tillsammans med andra. Arbetetsinnehåll, bredd och komplexitet avgörs av verksamhetens behov och din kompetens.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har avklarat minst 180 hp i ekonomi eller juridik vid högskola eller alternativt några års arbetslivserfarenhet inom ett relevant område som t ex ärendehandläggning
• har förmåga att arbeta självständigt, resultatinriktat med förmåga att fatta beslut
• har god förmåga att planera och prioritera ditt arbete
• bygger förtroende och goda relationer samt har god förmåga att stödja och samverka
• har god kommunikationsförmåga i både tal och skrift.
• När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Det är meriterande om du har aktuell och relevant erfarenhet av administrativt arbete. Exempel på erfarenhet som vi anser är relevant är ärendehandläggning, myndighetsutövning eller erfarenhet av bokföring och redovisning.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-07-06ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktRebecca Zika (v.27-29), sektionschef 010-576 82 61
Kerstin Ohlson(v.30 & 32-33), sektionschef 010-5764223
Pontus Svensson (v.31), sektionschef 010-5747297
Thomas Larsson, HR-konsult 010-573 52 72
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Kungsgatan 38
60220 Nyköping
KontorsadressKungsgatan 38
Jobbnummer 4242713
Observera att sista ansökningsdag har passerat.