Skattehandläggare, Norrköping

Skatteverket / Juristjobb / Norrköping
2016-04-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Norrköping" (publicerad 2018-04-04) ⬅️


Visa alla juristjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Norrköping, Linköping, Katrineholm, Nyköping, Eskilstuna eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare i Norrköping innebär att du kommer att arbeta med beskattning av företag inom områdena moms, arbetsgivaravgifter och skatteavdrag samt registrering av företag. I arbetet ingår att söka och ge information samt registrera, utreda och besluta i enklare utredningar. Du kommer även att registrera och utreda företag som startar eller avslutar sin verksamhet. Du kommer möta företagare per telefon, skriftligen och vid besök. Du kommer ingå i en grupp på fyra personer som både arbetar individuellt och samarbetar med arbetsuppgifterna.

På skattekontoret i Norrköping är vi totalt cirka 80 medarbetare, uppdelade på sektioner med ca 20 medarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en treårig gymnasieutbildning med godkända betyg
• har minst två års arbetslivserfarenhet av handläggning eller administrativa arbetsuppgifter under de senaste fem åren
• har servicekänsla och inger förtroende
• har förmåga att arbeta både självständigt och tillsammans med andra
• är ansvarstagande och noggrann
• stimuleras av att arbeta i ett högt tempo
• kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med redovisning eller arbete inom Skatteverket.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Anställningen är tillsvidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss! 

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2016-04-11

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kerstin Ullerstig, sektionschef 010-576 15 51
Jonas  Mellberg, HR-Konsult 010-572 42 29
Kerstin Nilsson, facklig kontaktperson ST 010-576 16 48
Tiburtius Andersson, facklig kontaktperson Saco 010-572 32 65

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Kungsgatan 38
60119 Norrköping

Kontorsadress
Kungsgatan 38

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2773323

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: