Skattehandläggare med inriktning revision, Skattekontor 1 Götebo
Skatteverket / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Göteborg,
Kungälv,
Kungsbacka,
Alingsås,
Stenungsund eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare med inrkitning revision vid Skattekontor 1 i Göteborg innebär
att du tillsammans med andra revisorer utför revision av företags räkenskaper och bidrar till att utveckla arbetssätt och arbetsmetoder. Du kommer att möta människor med olika behov, via telefon, skriftväxling och personliga besök. Du arbetar både självständigt och tillsammans med arbetsgruppen mot ett resultat.
På skattekontor 1 i Göteborg är vi cirka 170 medarbetare som är uppdelade i nio sektioner. Kontoret arbetar med företagare i det geografiska närområdet och utgår ifrån ett helhetsperspektiv. Vi möter företagen genom information, besök, och olika former av utredningar. Kontoret arbetar med processföring, omprövningar, mervärdesskatt, arbetsgivaravgifter, företagsregistrering och inkomstbeskattning. Vi är uppdelade i olika arbetsteam utifrån syftet och målet med våra insatser.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en högskoleutbildning inom ekonomi om minst 120p/180hp med inriktning mot redovisning och revision
• har minst tre års erfarenhet av arbete med skatter eller redovisning inom företagsområdet
• är drivande och lösningsorienterad
• har "detektivkompetens", dvs bl. a. har förmågan att göra fördjupade analyser och sambandstolkningar
• inger förtroende genom ett bra bemötande
• har en god förmåga att kommunicera i tal och skrift
• har en god samarbetsförmåga och vilja att dela med dig av dina kunskaper.
Det är meriterande
om du är förordnad auktoriserad revisor eller auktoriserad redovisningskonsult.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2016-01-27ErsättningIndividuell lön.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Rickardsson Steinorth, kontorschef 010-577 23 63
Ralf Englund, facklig kontaktperson Saco 010-573 66 97
Karin Johansson, facklig kontaktperson ST 010-573 67 75
Jesper Österberg, HR-konsult 010-575 02 45
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Box 2845
40320 Göteborg
KontorsadressBox 2845
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2639023
Observera att sista ansökningsdag har passerat.