Skattehandläggare med inriktning pensionsdispenser, Nyköping
Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Nyköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Nyköping,
Oxelösund,
Trosa,
Gnesta,
Flen eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Nyköping,
Norrköping,
Katrineholm,
Södertälje,
Strängnäs eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Kvalitetsmässan för verksamhets- och samhällsutveckling gav Skatteverket utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet" under 2011 med motiveringen "effektiva, kundorienterade, samverkar, förenklar och hittar nya lösningar".
I början av 2012 korades Skatteverket också till den mest servicevänliga myndigheten i Sverige, som en av de första ServiceScore®-vinnarna någonsin.Dina arbetsuppgifter som Skattehandläggare i Nyköping innebär att du kommer att handlägga ansökningar om pensionsdispenser; ärenden där den som söker antingen vill göra förtida uttag av pensionssparande eller göra extra pensionssparande. Arbetet innebär att ge information och att utreda samt fatta beslut. Du kommer att möta människor med olika behov via telefon och skriftväxling.
På skattekontoret i Nyköping är vi totalt cirka åttio medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har minst tvåårig gymnasieutbildning
• har minst ett års erfarenhet av utredningsarbete
• har god kommunikativ förmåga i tal och skrift
• har god förmåga att hantera IT-stöd
• är serviceinriktad och har god empatisk förmåga
• har förmåga att planera och prioritera i arbetet
• har mycket god samarbetsförmåga.
Det är meriterande om du
är van att i arbetet bemöta människor på ett bra sätt samt kommunicera och motivera myndighetsbeslut samt om du har erfarenhet av liknande utredningsarbete på Skatteverket.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Vi kan komma att tillämpa provanställning om sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2012-08-13Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohan Falksäter, Enhetschef, 0702-47 27 23
Marie Lindwall, HR-konsult, 010-544 57 03
Maud Nyqvist, SACO, 010-576 43 57
Agneta Kellerman, ST, 010-576 42 15
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1311787
Observera att sista ansökningsdag har passerat.