Skattehandläggare med inriktning mot punktskatter
Skatteverket / Juristjobb / Ludvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla juristjobb i Ludvika,
Smedjebacken,
Ljusnarsberg,
Fagersta,
Säter eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Ludvika,
Borlänge,
Falun,
Avesta,
Västerås eller i
hela Sverige Är du ekonom och trivs med både självständigt arbete och samarbete? Trivs du med kundkontakt samtidigt som du vill skapa samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor? Som handläggare hos oss har du ett omväxlande och lärorikt arbete som innebär utredningar inom punktskatteområdet.
Om jobbet
Du arbetar med handläggning av punktskatter, i första hand alkohol-, tobaks- och nikotinskattskatt, vilket innebär att granska, utreda och besluta i olika ärenden. I vissa arbetsuppgifter kan det ingå att bedöma företags ekonomiska status. Du är Skatteverkets ansikte utåt genom att svara på frågor om punktskatter främst från företag, via telefon och e-post. Det kan förekomma resor i tjänsten.
Du planerar din egen arbetsdag och driver dina ärende både självständigt och i samverkan med andra. Du arbetar nära dina kollegor och ni ger och får stöd av varandra. Arbetet är kvalificerat och du lär dig och får nya kunskaper både på bredden och på djupet. Du har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha balans mellan arbetstid och fritid.
Du tillhör sektion 1 på punktskatteenheten på storföretagsavdelningen, med placering i Ludvika eller Örebro. På vår sektion är vi 17 kollegor och finns på orterna Ludvika och Örebro.
Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår
https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/skatteverketsmedarbetarpolicy.4.5c281c7015abecc2e2010e5b.html.I det här jobbet ska du:
- vara utvecklingsorienterad och öppen för förändringar
- ha ett kundanpassat förhållningssätt och bra bemötande
- vara bra på att samarbeta
- ha god förmåga att kommunicera pedagogiskt och enkelt både i tal och skrift
- ha god förmåga att fatta beslut.
Du ska även ha:
- avslutad högskoleutbildning om minst 180hp/120p inom ekonomi
- aktuell arbetslivserfarenhet inom kundsupport eller service där du besvarat inkommande frågor via telefon eller personliga möten, exempelvis från bank eller inom Skatteverket.
Det är önskvärt att du har läst skatterätt, minst 15hp, på högskolenivå och att du har aktuell arbetslivserfarenhet av ekonomiska utredningar.
Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.
På
https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs.4.18e1b10334ebe8bc80004.html kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och inriktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.
Välkommen med din ansökan!
Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillträde: April 2020 Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2020-01-22ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-02-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkatteverket
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/88".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Skatteverket (org.nr 202100-5448)
Jobbnummer 5054685
Observera att sista ansökningsdag har passerat.