Skattehandläggare med inriktning mot företagsbeskattning, Luleå
Skatteverket / Redovisningsekonomjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Luleå,
Haparanda,
Skellefteå,
Gällivare,
Lycksele eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss. Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Ditt nya arbete
innebär att utreda, analysera och fatta beslut i skatteärenden avseende företag och delägare. Utredningarna kan vara utmanande, komplexa och omfattande till sin karaktär. På ett förtroendeskapande sätt möter du dagligen medborgare och företag med olika bakgrund och behov, både via telefon, brev och besök.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en akademisk examen med inriktning mot företagsekonomi om minst 160p/240hp
• har minst sex månaders aktuell erfarenhet av bokförings-/revisionsarbete
Utöver ovanstående vill vi att du:
• har vilja och förmåga att möta människor och att ge god service
• är produktiv och stimuleras av att arbeta i ett högt tempo mot uppställda mål
• kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift
• är trygg i att representera externt och internt
• har förmåga att planera och organisera
• har god samarbetsförmåga
• är flexibel och anpassningsbar till förändringar
• kan arbeta självständigt och ta ansvar för eget arbete
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tillsvidare. Vi kan komma att tillämpa provanställning om sex månader.
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Välkommen med din ansökan till oss!
Publiceringsdatum2013-05-22Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktÅsa Isaksson, Sektionschef 076 - 771 23 30
Maria Bergstrand, HR-konsult 070-8276499
Erik Nyström , facklig kontaktperson Saco 010-5724087
Johanna Spegel, facklig kontaktperson ST 010-573 88 96
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1560818
Observera att sista ansökningsdag har passerat.