Skattehandläggare, Luleå

Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Luleå
2013-12-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Luleå" (publicerad 2018-01-07) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Luleå, Haparanda, Skellefteå, Gällivare, Lycksele eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär
att utreda, analysera och fatta beslut i beskattningsfrågor avseende privatpersoner. På ett förtroendeskapande sätt möter du dagligen medborgare med olika bakgrund och behov, både via telefon, brev och besök.

På skattekontoret i Luleå är vi cirka 150 medarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en akademisk utbildning om minst 120p/180hp i ekonomi eller juridik

• förmåga att möta människor och att ge god service

• har en öppen, lyhörd och förklarande attityd

• förmåga att planera och organisera

• är produktiv och stimuleras av att arbeta i ett högt tempo mot uppställda mål

• kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift

• har förmågan att fatta egna beslut och slutför dina arbetsuppgifter

• arbetar självständigt och tar ansvar för eget arbete

• är flexibel och anpassningsbar till förändringar

Det är meriterande
om du har tidigare erfarenhet av utredning, administration eller servicerelaterade yrken.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

Vid urvalet kommer vi att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Anställningen är en tillsvidareanställning.

Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2013-12-18

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Per  Nyström Jensen, sektionschef 010-573 88 71
Erik Nyström , facklig kontaktperson Saco 010-572 40 87
Erika Ludvigsson, facklig kontaktperson ST 010-573 88 89
Johan Rajer, HR-konsult 010-572 97 67

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1731965

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: