Skattehandläggare, Ludvika

Skatteverket / Juristjobb / Ludvika
2018-05-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Ludvika" (publicerad 2018-05-23) ⬅️


Visa alla juristjobb i Ludvika, Smedjebacken, Ljusnarsberg, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Ludvika, Borlänge, Falun, Avesta, Västerås eller i hela Sverige

Det vi gör på Skatteverket har betydelse för företagaren, individen, andra myndigheter, samhällsfunktioner och Sverige. Vi ska skapa förutsättningar i kundens vardag och underlätta med digitala tjänster. Vår övergripande ambition är att Skatteverket ska fortsätta att ligga i framkant och vara ett föredöme inom svensk statsförvaltning. Framtiden är inget som ska upptäckas utan något vi gemensamt, tillsammans med andra, är med och skapar. Vi har stora möjligheter att göra skillnad.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare är av löpande karaktär vilket innebär att du administrerar, utreder, analyserar och beslutar i olika skatteärenden som gäller enhetens skatter. Du kommer även ge service genom att svara på frågor från företag, privatpersoner och myndigheter om våra skatter. Några exempel på de skatter som vi hanterar är skatt på alkohol, tobak, energi, reklam, och fordonsrelaterade skatter, det vill säga trängsel- och fordonsskatt.
På Punktskatteenheten är vi cirka 140 medarbetare fördelade på sju sektioner, som finns i Ludvika, Solna och Örebro. Din placeringsort kommer att vara Ludvika, där vi är cirka 85 medarbetare.



Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.



Vi söker dig som

• har en högskoleutbildning om minst 120 poäng/180 högskolepoäng som är avslutad eller kommer att avslutas under 2018, alternativt har en avslutad godkänd gymnasieutbildning och minst tre års relevant arbetslivserfarenhet av att fatta beslut i ärenden.
• har god kommunikativ och skriftlig förmåga i svenska och engelska.
• är produktiv och stimuleras av att arbeta i ett högt tempo mot uppställda mål.
• har ett gott bemötande och servicekänsla.
• är utvecklingsinriktad och flexibel.
• har god förmåga att analysera och fatta beslut.

Det är meriterande om du

Har akademiska poäng inom bokföring och skatterätt. Det är även meriterande med aktuell arbetslivserfarenhet av bokföring samt av kundmöte och service. Det är också meriterande med aktuell erfarenhet av arbete med beskattningsfrågor på Skatteverket.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-05-18

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marie Matsson, Sektionschef marie.matsson@skatteverket.se 010-5787065
Jan-Inge Wiksten, Hr konsult rekrytering jan-inge.wiksten@skatteverket.se 010-5741991
Mattias Qvist, Facklig kontaktperson SACO 010-578 7047
Ann Folkesson, Facklig kontaktperson ST 010-578 7022

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Storgatan 19
77183 LUDVIKA

Kontorsadress
Storgatan 19

Jobbnummer
4152256

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: