Skattehandläggare, Ludvika

Skatteverket / Övriga jobb / Ludvika
2018-03-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Ludvika" (publicerad 2018-05-23) ⬅️


Visa alla övriga jobb i Ludvika, Smedjebacken, Ljusnarsberg, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Ludvika, Borlänge, Falun, Avesta, Västerås eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare är av löpande karaktär vilket innebär att du administrerar, utreder, analyserar och beslutar i olika skatteärenden som gäller enhetens skatter. Du kommer även ge service genom att svara på frågor från företag, privatpersoner och myndigheter om våra skatter. Några exempel på de skatter som vi hanterar är skatt på alkohol, tobak, energi, reklam, och fordonsrelaterade skatter, det vill säga trängsel- och fordonsskatt.

På Punktskatteenheten är vi cirka 140 medarbetare fördelade på sju sektioner, som finns i Ludvika, Solna och Örebro. Din placeringsort kommer att vara Ludvika, där vi är cirka 85 medarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en akademisk utbildning inom ekonomi eller juridik om minst 120p /180 hp alternativt har en avslutad godkänd gymnasieutbildning och minst tre års relevant arbetslivserfarenhet av att fatta beslut i ärenden.
• har god kommunikativ och skriftlig förmåga i svenska och engelska.
• är produktiv och stimuleras av att arbeta i ett högt tempo mot uppställda mål.
• har ett gott bemötande och servicekänsla.
• har god förmåga att analysera och fatta beslut

Det är meriterande om du har relevant arbetslivserfarenhet av utrednings- och beslutsfattande arbete eller erfarenhet av arbete inom punktskatteområdet.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-03-14

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Titti Campalto, sektionschef 010-578 71 87
Jan-Inge Wiksten, HR-konsult jan-inge.wiksten@skatteverket.se 010-574 19 91
Mattias Qvist, facklig kontaktperson Saco 010-578 70 47
Ann Folkesson, Facklig kontaktperson ST 010-5787022

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Storgatan 19
77183 Ludvika

Kontorsadress
Storgatan 19

Jobbnummer
4021271

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: