Skattehandläggare, Ludvika
Skatteverket / Juristjobb / Ludvika
2017-09-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Ludvika" (publicerad 2018-05-23) ⬅️
Visa alla juristjobb i Ludvika,
Smedjebacken,
Ljusnarsberg,
Fagersta,
Säter eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Ludvika,
Borlänge,
Falun,
Avesta,
Västerås eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att granska och utreda ärenden gällande punktskatter, i första hand alkohol- tobaks- och energiskatter. I vissa arbetsuppgifter ingår att bedöma företags ekonomiska status. Du kommer även att vara Skatteverkets ansikte utåt genom att svara på frågor om punktskatter via telefon och mejl. Det kan förekomma resor i tjänsten.
På Punktskatteenheten arbetar vi med beskattning av och service till alla skattebetalare avseende punktskatter och fordonsrelaterade skatter. Vi är cirka 140 medarbetare fördelat på sju sektioner. Verksamheten finns på tre orter; Ludvika, Örebro och Solna. I Ludvika hanteras samtliga typer av punktskatter, såsom skatt på alkohol, tobak, energi och reklam. Vi handlägger även andra skatter där det finns krav på särskild handläggning.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en avslutad utbildning från högskola/universitet om minst 120p/180hp inom ekonomi eller juridik, alternativt har flerårig erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete
• har mycket god analytisk förmåga och fallenhet för att se väsentligheter i omfattande material
• har förmågan att fatta egna beslut
• kommunicerar pedagogiskt och enkelt både i tal och i skrift
• har god samarbetsförmåga
• är utvecklingsorienterad
• har ett självständigt, flexibelt och resultatinriktat arbetssätt.
Det är meriterande om du har
• något års aktuell erfarenhet från kvalificerat utredningarbete, t ex från en myndighet, eller
• något års aktuell erfarenhet av att göra affärsmässiga och ekonomiska prövningar av företag, eller
• något års aktuell erfarenhet av arbete inom punktskatteområdet.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2017-09-19ErsättningIndividuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTitti Campalto, sektionschef 010-578 71 87
Therese Blomkvist, sektionschef 010-574 69 41
Hanna Kvarnholt, HR-konsult 010-574 93 93
Mattias Qvist, facklig kontaktperson Saco 010-578 70 47
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Storgatan 19
77183 Ludvika
KontorsadressStorgatan 19
Jobbnummer 3706566
Observera att sista ansökningsdag har passerat.