Skattehandläggare, Karlskrona

Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Karlskrona
2013-09-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Karlskrona" (publicerad 2018-09-03) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Karlskrona, Ronneby, Torsås, Karlshamn, Emmaboda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Karlskrona, Kalmar, Kristianstad, Växjö, Älmhult eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare

• du arbetar i huvudsak med beskattning av privatpersoner

• du kommer att handlägga, administrera och granska underlag samt att fatta beslut

• du kommer via telefon, skriftväxling och personliga besök möta människor med olika bakgrund.

Vi är ett utvecklingsinriktat kontor som hanterar det mesta inom skatteverksamheten. Vårt upptagningsområde är till stor del Blekinge, men vi arbetar även utanför länets gränser. Tillsammans med Kristianstad ansvarar kontoret för att riskvärdera regionens skatte- och avgiftsanmälningar. Kontoren utreder också anmälningarna inom samtliga områden som riskvärderats.

På skattekontoret i Karlskrona är vi ca 60 till 65 medarbetare fördelade på tre sektioner.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har godkända betyg från treårig gymnasieutbildning inom ekonomi eller redovisningsekonom (KY) eller minst 5 års aktuell erfarenhet från arbete med skattefrågor på Skatteverket

• minst 2 års aktuell erfarenhet av arbete med skattefrågor och/ eller ekonomi/redovisning/ löneredovisning. 

• har god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift

• god förmåga att organisera, systematiskt hantera många ärenden parallellt och arbeta i ett högt tempo

• har mycket god samarbetsförmåga, förmåga att skapa goda relationer och ett bra bemötande

• är drivande, flexibel och kan arbeta både självständigt och i grupp

Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete på Skatteverket. 

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2013-09-30

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Grieger, kontorschef 010-573 75 79
Stefan Ahlström, facklig kontaktperson Saco 010-575 72 04
Anders Persson, facklig kontaktperson ST 010-573 73 51
Ann-Christin Hejde, HR-konsult 010-574 63 64

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1664286

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: