Skattehandläggare, Helsingborg
Skatteverket / Juristjobb / Helsingborg
2018-04-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Helsingborg" (publicerad 2018-08-27) ⬅️
Visa alla juristjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Helsingborg,
Ängelholm,
Lund,
Malmö,
Halmstad eller i
hela Sverige Det vi gör på Skatteverket har betydelse för företagaren, individen, andra myndigheter, samhällsfunktioner och Sverige. Vi ska skapa förutsättningar i kundens vardag och underlätta med digitala tjänster. Vår övergripande ambition är att Skatteverket ska fortsätta att ligga i framkant och vara ett föredöme inom svensk statsförvaltning. Framtiden är inget som ska upptäckas utan något vi gemensamt, tillsammans med andra, är med och skapar. Vi har stora möjligheter att göra skillnad.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du arbetar med förebyggande åtgärder och kontroll av företag och privatpersoner. I arbetet ingår att söka och ge information samt utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden. Du kommer att möta människor med olika behov, via telefon, skriftväxling och personliga besök. Arbetet innebär individuellt ansvar och samarbete i grupp. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet avgörs av verksamhetens behov och din kompetens.
På skatteenhet Helsingborg Lund Ängelholm arbetar ca 170 medarbetare fördelade på tre orter.
Vi söker dig som
•
har en avslutad högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi eller juridik alternativt har några års aktuell arbetslivserfarenhet inom ekonomi, redovisning eller revisionsarbete
•
är produktiv och stimuleras av att arbeta i ett högt tempo mot uppställda mål
•
är strukturerad, ansvarstagande och noggrann
•
har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
•
har ett gott bemötande internt och externt och kan arbeta självständigt och tillsammans med andra
•
är utvecklingsorienterad
Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet från beskattningsverksamheten inom Skatteverket. Det är också meriterande med aktuell och relevant erfarenhet av arbete med bokföring, redovisning och ekonomi. Det är vidare meriterande om du har aktuell och relevant erfarenhet av handläggande arbete från myndighet.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
Anställningarna är tillsvidare med start enligt överenskommelse, vi kan komma att tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-04-20ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMia Zell, sektionschef 010-573 27 56
Hanna Kvarnholt, HR-konsult 010-574 93 93
Iwona Andersson, facklig kontaktperson Saco 010-574 66 41
Elin Nikelius, facklig kontaktperson ST 010-572 41 09
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Carl krooksgata 24
25108 Helsingborg
KontorsadressCarl krooksgata 24
Jobbnummer 4098225
Observera att sista ansökningsdag har passerat.