Skattehandläggare, Härnösand
Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Härnösand
2014-02-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Härnösand" (publicerad 2018-01-31) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Härnösand,
Mark,
Kramfors,
Timrå,
Sundsvall eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Härnösand,
Mark,
Kramfors,
Sundsvall,
Sollefteå eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare på äktenskapsregistersektionen
• innebär att du kommer att arbeta med att lämna ut offentliga uppgifter ur Skatteverkets olika system. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att genom registerslagningar tillhandahålla uppgifter till företag, kommuner och andra myndigheter. Arbetsuppgifterna är av karktär mängdhantering. Du kommer att möta människor med olika behov, via telefon och skriftväxling.
På skattekontoret i Härnösand är vi 45 medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har minst treårigt gymnasium, gärna med ekonomisk inriktning
• har minst tre månaders relevant erfarenhet exempelvis registrering av handlingar
• tycker om att ge god service
• har goda datorkunskaper
• har god samarbetsförmåga
• har god kommunikativförmåga i tal och skrift
• har god förmåga att organisera, hantera många ärenden parallellt och arbeta i ett högt tempo.
Det är meriterande om du har utbildning inom ekonomi. Det är även meriterande om du tidigare arbetat vid Skatteverket eller annan myndighet.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Vi söker två nya medarbetare där en tjänst är tills vidare och en tjänst är tidsbegränsad from 2014-04-01 tom 2014-12-31. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2014-02-24Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktThomas Söderlind, Sektionschef 010-5749242
Cecilia Boström, facklig kontaktperson ST 010-577 95 49
Anna Sjöström, facklig kontaktperson Saco 010-577 95 41
Johanna Rosén, HR-konsult 010-575 02 75
johanna.rosen@skatteverket.seFöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1788704
Observera att sista ansökningsdag har passerat.