Skattehandläggare, Haparanda
Skatteverket / Juristjobb / Haparanda
2015-12-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Haparanda" (publicerad 2018-04-25) ⬅️
Visa alla juristjobb i Haparanda,
Kalix,
Övertorneå,
Överkalix,
Luleå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Haparanda,
Luleå,
Skellefteå,
Gällivare,
Kiruna eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du arbetar med beskattning av i Sverige bosatta personer som arbetar utomlands och utomlands bosatta personer som arbetar i Sverige. Även andra till kontoret koncentrerade arbetsuppgifter kan förekomma. Arbetet innebär många kontakter med både privatpersoner och arbetsgivare. Verksamheten i Haparanda omfattar ärenden med koppling till gränsområdet Haparanda-Torneå, bl.a. för att tillmötesgå minoritetsspråklagens krav på flerspråkig ärendehandläggning.
I Haparanda handläggs följande ärenden inom det internationella området, för norra regionen:
• beslut om särskild inkomstskatt för utomlands bosatta
• debitering av preliminär skatt för personer med utländsk arbetsgivare
• beskattning av utomlands bosatta personer som är obegränsat skattskyldiga i Sverige pga stadigvarande vistelse
• beskattning och fastställande av pensionsgrundande inkomst för personer som arbetar i Sverige åt utländsk arbetsgivare
• beskattning av gränsgångare
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid
Vi söker dig som
• har akademisk utbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi eller juridik
• har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
• har god datorvana
• har förmåga att självständigt utföra utredningar och fatta egna beslut
• har förmåga att stödja och samverka och bidrar till en god arbetsmiljö
• har god servicekänsla och ett kundorienterat arbetssätt
• arbetar professionellt och resultatinriktat mot uppställda mål
Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av internationell personbeskattning. Det är även meriterande om du kan kommunicera på fler språk än svenska och engelska.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Vi kan komma att tillämpa sex månaders provanställning.
Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2015-12-22ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarja-Riitta Halttu, sektionschef 010-572 71 18
Åsa Lindgren, facklig kontaktperson ST 010-572 71 18
Maria Stovén, facklig kontaktperson Saco 010-574 59 78
Ellinor Söderholm, HR-konsult 010-572 39 34
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Storgatan 77
95328 Haparanda
KontorsadressStorgatan 77
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2591508
Observera att sista ansökningsdag har passerat.