Skattehandläggare, Halmstad
Skatteverket / Juristjobb / Halmstad
2017-12-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Halmstad" (publicerad 2018-06-01) ⬅️
Visa alla juristjobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Halmstad,
Ängelholm,
Ljungby,
Helsingborg,
Älmhult eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare
innebär att du kommer att arbeta med företag och privatpersoner. I arbetet ingår att utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden samt att lämna information. Du kommer att möta människor med olika behov, via telefon, i skriftväxling och vid personliga besök. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet, kan komma att variera beroende på verksamhetens behov och din kompetens.
Skatteenheten i Halmstad har ca 125 medarbetare fördelade på sex sektioner. Vi är en utvecklingsinriktad enhet som hanterar företag och privatpersoner inom hela beskattningsområdet. På flera områden arbetar vi teambaserat.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har högskoleutbildning om minst 120 poäng/180 högskolepoäng inom ekonomi eller juridik
• har goda kunskaper inom IT och digitala arbetssätt
• kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift
• har ett gott bemötande och förmåga att skapa en förtroendefull situation
• har god servicekänsla
• tar initiativ och är engagerad i ditt arbete
• sätter enhetens uppdrag i centrum och värdesätter samarbete med andra
• tar ansvar för såväl teamets gemensamma resultat som för dina egna arbetsuppgifter.
Det är meriterande om du
har aktuell erfarenhet av att arbeta med redovisning/revision alternativt har aktuell erfarenhet av liknande arbete.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Vid frågor till facklig kontaktperson för SACO, kontakta Maria Marsland under vecka 1 och Michael Nemec under vecka 2.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2017-12-21ErsättningIndividuell lönesättning tillämpas.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnn Marie Johansson Nimmå, sektionschef 010-5732523
Maj Stierna, sektionschef 010-5732753
Åsa Carlström, HR-konsult 010-574 15 63
Maria Marsland, facklig kontaktperson Saco 010-572 43 30
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Norra Källegatan 4 B
30187 Halmstad
KontorsadressNorra Källegatan 4 B
Jobbnummer 3868460
Observera att sista ansökningsdag har passerat.