Skattehandläggare FSK 2 - 3, Utlandsskattekontoret
Skatteverket / Företagsekonomjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsekonomjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare - innebär att du kommer att arbeta främst med företag. I arbetet ingår löpande ärendehantering, att registrera och granska samt utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden. I arbetet ingår också att söka och ge information samt tillhandahålla service. Du kommer att möta företagare per telefon, skriftligen och vid personliga besök. Arbetet innebär både individuellt arbete och samarbete i grupp. Skatteområden som du kan komma att arbeta inom är t ex arbetsgivaravgifter och skatteavdrag, inkomstskatt, moms och borgenärsfrågor. Vi ser vikten av lärande i arbetet.
Företagsskattekontor 2 -3 arbetar med registrering och beskattning av nya företag, kontroll av etablerade företags moms- och arbetsgivarredovisning, inkomsttaxering för företag, borgenärsarbete och löpande företagsärenden. Vi är ca 200 medarbetare på varje kontor, uppdelade på sektioner med ca 20 medarbetare. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Solna Strand.
Utlandsskattekontoret arbetar även med beskattning av privata personer och särskild inkomstskatt för utomlands bosatta.
De sektioner som söker nya medarbetare arbetar huvudsak med företagsregistrering, preliminärdeklarationer, arbetsgivaravgifter och kontrolluppuppgifter från arbetsgivare, skattedeklarationer samt borgenärsfrågor.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi eller juridik eller motsvarande förvärvade kunskaper genom arbete inom Skatteverket.
• 2 års relevant arbetslivserfarenhet
• har vilja och förmåga att möta människor och ge god service samt inge förtroende
• är produktiv och stimuleras av att arbeta i ett högt tempo med uppställda mål
• är strukturerad, ansvarstagande och noggrann
• är kreativ och utvecklingsorienterad
• har god förmåga att arbeta både självständigt och tillsammans med andra
• kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift.
Det är meriterande om du har - läst skatterätt, arbetar eller har arbetat med bokföring.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper, förmågor och motivation.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
I samband med rekrytering kommer din förmåga att kommunicera skriftligen att prövas.
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas.
Sista ansökningsdag är .
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2014-05-19Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-06-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelena Wyser, Sektionschef 010-574 10 26
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Skatteverket, Solna
17191 .
KontorsadressSkatteverket, Solna
Jobbnummer 1879865
Observera att sista ansökningsdag har passerat.