Skattehandläggare företagsregistrering, Solna
Skatteverket / Juristjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla juristjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
På företagsskattekontor 1 arbetar ca 200 personer i tio sektioner som ansvarar för löpande beskattning och utredning av företag och företagare. Vi granskar företagens deklarationer, registrerar och utreder nya företag samt genomför kontroller av etablerade företag. Vi arbetar med inkomstskatt, moms och arbetsgivaravgifter samt med ärenden gällande skattebetalning och processföring i domstol.
Vi söker dig som är jurist eller ekonom med ett stort intresse för skatterätt och som vill arbeta med samhällsviktiga arbetsuppgifter och samtidigt ha balans mellan arbete och privatliv. Som skattehandläggare på företagsregistreringen utreder du om nya företag uppfyller de kriterier som krävs för att bli godkända för F-skatt samt för att få registreras för moms och som arbetsgivare.
Handläggningen ska ske skyndsamt där du som handläggare måste arbeta effektivt och rättssäkert och kunna växla mellan rutinartade ärenden och djupare utredningar. I arbetet ingår också att söka och ge information samt att tillhandahålla service. Vilka arbetsuppgifter som du får utföra styrs av det behov som finns och av din tidigare arbetslivserfarenhet. Du kommer att möta företagare per telefon, skriftligen och vid personliga besök.
För att vara framgångsrik i rollen krävs förmåga att se helheten kring företagets situation samt bred kompetens som innefattar kunskaper om företagsformer, regler för F-skatt, preliminär debitering, moms och arbetsgivaravgifter och sambanden mellan dessa. För att öka företagens möjligheter att göra rätt från början är det viktigt att i alla kontakter med företagarna möta de specifika behov de har av information om t ex komplicerad lagstiftning och elektroniska tjänster.
Som person ska du vara självgående, ha ett stort intresse för skatt och vara engagerad i din egen och verksamhetens utveckling. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av skattefrågor och service. Du kommer att arbeta både på egen hand och tillsammans med kollegor, varför det förutsätts att du har lätt för att jobba i team och för att samarbeta. Som person är du initiativrik, utåtriktad samt produktiv och stimuleras av att arbeta i ett högt tempo mot uppställda mål. Vidare har du en god kommunikations- och samarbetsförmåga.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
•
med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
•
som är till nytta för medborgare och företag
•
med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
•
som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
•
med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
•
har en avslutad akademisk utbildning inom juridik eller ekonomi om minst 120/180 hp med minst 15 hp i beskattningsrätt
•
har minst ett års relevant och sammanhängande arbetslivserfarenhet
•
Det är meriterande om du har erfarenhet från handläggningsarbete på myndighet. Arbetslivserfarenhet från revisionsbyrå, advokatbyrå och bank är också meriterande.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2016-12-22ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChristina Glase Pettersson, sektionschef 010-574 10 59
Ann-Sofie Vidlund Stendalen, HR-konsult 010-574 67 68
Sangar Maolod, facklig kontaktperson ST 010-574 59 72
Carlos Saavedra Nilsson, facklig kontaktperson Saco 010-574 46 88
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Solna Strandväg 22
17154 Solna
KontorsadressSolna Strandväg 22
Jobbnummer 3229587
Observera att sista ansökningsdag har passerat.