Skattehandläggare, för tidsbegränsad anställning till Värnamo
Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Värnamo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Värnamo,
Hylte,
Gnosjö,
Gislaved,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Värnamo,
Ljungby,
Växjö,
Jönköping,
Vetlanda eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Kvalitetsmässan för verksamhets- och samhällsutveckling gav Skatteverket utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet" under 2011 med motiveringen "effektiva, kundorienterade, samverkar, förenklar och hittar nya lösningar".
I början av 2012 korades Skatteverket också till den mest servicevänliga myndigheten i Sverige, som en av de första ServiceScore®-vinnarna någonsin.Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du arbetar med information och utredningar av företag som idag redovisar moms i inkomstdeklarationen. Fr o m den 1 januari 2013 gäller nya regler och all momsredovisning ska ske i skattedeklaration. Arbetet kommer också att innebära utredning om att vissa företaget ska avregistreras från moms. I ditt arbete ingår handläggning och administrativa uppgifter som bland annat att granska underlag samt att fatta beslut. Arbetet innebär många kontakter med människor, i första hand per telefon men även skriftligen eller genom besök.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en pågående eller avslutad akademisk utbildning från högskola eller universitet om minst 120p/180 hp med juridisk eller ekonomisk inriktning
• har mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift
• kan planera, prioritera, göra självständiga bedömningar och fatta beslut
• har god analytisk förmåga och ser samband och konsekvenser
• har mycket god förmåga att samarbeta
• stimuleras av att arbeta i ett högt tempo
• har servicekänsla och inger förtroende
• har tidigare arbetslivserfarenhet om minst 1 år
Det är meriterande om du tidigare arbetat med utredande arbetsuppgifter på Skatteverket, har relevant administrativ erfarenhet samt om du har akademiska poäng inom beskattnings-/skatterätt.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Tjänsten är tidsbegränsad under perioden september - december 2012.
Sista Ansökningsdagen är 23 augusti 2012.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2012-08-10Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnnsofi Eriksson Lehman, HR-konsult, 010-57 47 293,
annsofi.eriksson.lehman@skatteverket.seSusanne Broholm, Sektionschef, 010-575 63 28,
susanne.broholm@skatteverket.seHelen Edenfur, Kontorschef, 010-578 44 16,
helen.edenfur@skatteverket.seHelen Ledel, SACO-representant, 010-574 73 03,
helen.ledel@skatteverekt.seJan-Ove Andersson, ST-Representant, 010-575 63 58,
jan-ove.andersson@skatteverket.seFöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1310573
Observera att sista ansökningsdag har passerat.