Skanska Sverige AB rekryterar en Pensions- och försäkringsspecia

Manpower Professional / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Manpower Professional i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Skanska är ett internationellt ledande företag inom projektutveckling och byggrelaterade tjänster. Inom Skanska Sverige utvecklar, bygger och underhåller man den fysiska miljön för människor att bo, resa och arbeta i. De söker dig som vill hjälpa Skanska att vara branschledare inom kvalitet och grönt byggande och som vill vara med och utveckla deras organisation och kultur. En bra arbetsmiljö och god etik i kund- och medarbetarrelationer är viktigt för Skanska.
I denna rekrytering samarbetar Skanska med Manpower Professional Finance.

Publiceringsdatum
2011-05-20

Dina arbetsuppgifter
Skanska Affärsstöd HR-tjänster är en del av ett Shared Service Center som supportar samtliga bolag inom Skanskakoncernen i Sverige med ca 11 000 anställda. Skanska Affärsstöd levererar administrativa tjänster som bland annat omfattar förmåner, lön, utlägg och sjukanmälan. De behöver nu förstärka deras enhet och söker därför en erfaren person med pensions- och försäkringsbakgrund som ska ingå i teamet Compensation & Benefit.
Du ska arbeta med utveckling av pensions- och försäkringsfrågor och administration samt övriga förmånspaket som Skanskas aktiesparprogram, SEOP. Du kommer att ha en rådgivande roll mot deras personal- och ekonomifunktioner. Rollen omfattar också produktionsledaransvar, vilket innebär att du får ansvar för arbetsledning inom gruppen som består av fyra personer.
Vem är du?
Du har minst 3-5 års erfarenhet av arbete med pensioner och försäkringar och har goda kunskaper inom och praktisk erfarenhet av att arbeta med:
• ITP-planen
• ITP-utland
• 10-taggarlösningar
• AFA- och TFA-försäkringar
• Frivilliga gruppförsäkringar
Du har även god vana av att läsa och tolka kollektivavtal samt har goda kunskaper i engelska i både tal och skrift.
Du är serviceinriktad, strukturerad, vill utvecklas och även bidra till verksamhetens utveckling. Du är drivande, engagerande, förtroendeingivande, kommunikativ och har förmåga att skapa goda relationer. Du trivs med att arbeta i team, är kundorienterad och har en hög ansvarskänsla.
Tjänsten innebär mycket kontakter med deras personal- och ekonomifunktioner, enskilda medarbetare samt externa parter. Du har en god vana av att arbeta med IT som stöd- och arbetsverktyg. Tidigare erfarenhet av ett arbetsledande ansvar är meriterande.
Vad kan Skanska erbjuda dig?
Skanska erbjuder dig goda anställningsvillkor och stora möjligheter till att utvecklas både i Sverige och utomlands. Huvuddelen av din utveckling kommer självklart att ske på din arbetsplats där du coachas av en bra chef. Genom hela din karriär på Skanska kommer du också att erbjudas kompletterande utveckling. De vill att alla deras medarbetare ska ha de bästa förutsättningarna för att må bra och ha möjlighet att påverka sin arbetssituation.

Kontaktperson för detta jobb
Du söker ovan nämnda tjänst via länken nedan. Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Irene Jagt på 08-736 28 49.
Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-06-12
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Irene Jagt, 08-7362849

Företag
Manpower Professional

Adress
Manpower Professional

Jobbnummer
940519

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Manpower Professional

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Manpower Professional: