Skansen söker chef till försäljningsenheten

Skansen / Försäljningsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skansen i Stockholm, Solna, Sundbyberg eller i hela Sverige

Skansen är Sveriges mest kända turistattraktion med omkring 1.4 miljoner svenska och utländska gäster årligen. Skansen är världens äldsta friluftsmuseum med hus och gårdar från hela landet, tamdjur och vilda nordiska djur, trädgårdar och en stor park. Skansen är platsen för nationella högtidsdagar, konserter, marknader, temadagar och andra publika evenemang. Skansen har öppet alla dagar. Vår vision är att vara ett friluftsmuseum i världsklass, lustfyllt och tillgängligt för alla. På Skansen står gästen i centrum.

Enhetschef

till Skansens försäljningsenhet
Skansens försäljningsenhet är organisatoriskt placerad på Kommunikationsavdelningen. Försäljningsenheten ansvarar för Skansens samtliga försäljningsställen såsom året runt-öppna Skansenbutiken och Lill-Skansenbutiken samt säsongsbetonad försäljningsverksamhet som t ex Logen, Gammeldags Gott och jul- och påskmarknad.

Enhetschefens uppdrag
Som chef för försäljningsenheten på Skansen har du yttersta ansvaret för inköp, lager och försäljning på Skansen. Det innebär ansvar för försäljningsresultat och personalansvar för fem tillsvidareanställda medarbetare. Under Skansens högsäsong maj-september samt julperioden tillkommer även rekrytering och ansvar för säsongsmedarbetare. Du kommer också att ansvara för arbetsmiljöarbete, budget och verksamhetens uppföljning samt utveckling.

Publiceringsdatum
2013-01-10

Kvalifikationer
Vi söker dig med minst fem års ledarerfarenhet från försäljningsverksamhet. Du har arbetat med kvalitetsprodukter inom non food, gärna inom design, hantverk och slöjd. Du är van att ansvara för personal, budget och lagerredovisning samt planering och uppföljning av försäljningsverksamhet. Att ha bra nyckeltal och ett gott ekonomiskt resultat är naturliga ingredienser i ditt tankesätt när du driver verksamhet. Det är en fördel om du har intresse för kultur och förståelse för hur det kan omsättas kommersiellt till försäljning.

Du har en stark kommunikativ förmåga både vad det gäller att tala och skriva liksom att lyssna. Du talar flytande svenska och engelska. Du är en van datoranvändare med erfarenhet av att arbeta i administrativa stödsystem.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av och kunskap om e-handel.

Anställningens omfattning
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, 100% med tillträdesdatum enligt överenskommelse.

Upplysningar
Upplysningar lämnas av Kommunikationschef Lovisa Lönnebo, lovisa.lonnebo@skansen.se
Fackliga representanter; Tommy Lambrell Saco-S föreningen telefon 08-442 80 49, Ulrica Emnegard ST föreningen telefon 08-442 81 08, Hans Adamsson Seko föreningen telefon 08-442 82 44.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 20 januari 2013!

Vi tar endast emot ansökningar via Skansens rekryteringssystem genom att klicka på knappen "ansökan" längre ned på sidan.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skansen

Adress
Skansen
Box 27807
11593 Stockholm

Jobbnummer
1434217

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skansen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skansen: