Skadereglerare till Länsförsäkringar Jönköping

Poolia Sverige AB / Kundservicejobb / Jönköping
2021-10-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skadereglerare till Länsförsäkringar Jönköping" (publicerad 2022-12-13) ⬅️


Visa alla kundservicejobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige

Trivs du med att leverera förstklassig kundservice? Vill du vara en del av ett hållbart bolag som sätter sina medarbetare och kundernas trygghet i fokus? Då kan detta vara tjänsten för dig! Till Länsförsäkringar söker vi nu Skadereglerare till ett engagerat team som dagligen hjälper skadedrabbade kunder. Urval sker löpande. Varmt välkommen in med din ansökan.

Publiceringsdatum
2021-10-27

Om tjänsten
I tjänsten som Skadereglerare inom Egendomsskador lösöre är ditt uppdrag att tillsammans med kollegorna i teamet hantera och hjälpa våra skadedrabbade privatkunder. Du handlägger skador av varierande omfattning och har löpande kontakt med kunder via telefon och olika digitala kanaler. Som Skadereglerare ansvarar du för en enkel och smidig skadereglering där målet är att kunderna ska få snabb och korrekt hjälp. Tjänsten innebär mycket eget ansvar då du själv utreder och tar beslut i ersättningsfrågor utifrån försäkringsvillkor. Till din hjälp har du dina kollegor i gruppen som alltid stöttar och hjälper varandra.

Vi arbetar fokuserat med att utveckla vår skadeverksamhet för att möta kundernas förväntningar både idag och i framtiden. Kundnöjdhet står högt på agendan och vi arbetar med ständiga förbättringar för att stärka vårt erbjudande till våra kunder. Vi verkar på en marknad som ständigt utvecklas och som Skadereglerare förväntas du vara engagerad och delaktig i ständiga förbättringar avseende arbetssätt och nya rutiner.

Tjänsten är en tillsvidareanställning hos Länsförsäkringar med placering i fina lokaler i centrala Jönköping. Provanställning kan komma att tillämpas. Arbetstider är mellan 08.00 - 17.00 och under sommarmånaderna är arbetstiden förkortad.

Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av kundservice och drivs av att ge bästa möjliga service i alla kundmöten och hjälpa kunderna att lösa deras problem. Du har god förmåga att sätta dig in i olika affärssystem samt digitala kanaler och kan också uttrycka dig väl på svenska och engelska i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande. Som person är du engagerad, positiv och lyhörd. Du är trygg i dig själv, inger snabbt förtroende och arbetar bra tillsammans med andra. Du har en god förmåga att läsa och förstå villkor och lagstiftning, samt kan enkelt och pedagogisk förklara för kund hur du kan vara till hjälp på bästa sätt.

Då du arbetar med flera ärenden parallellt är det även viktigt att du kan växla mellan olika arbetsuppgifter på ett strukturerat sätt samt att du har lätt för att fatta snabba och genomtänkta beslut. Du trivs med att självständigt ansvara för och driva ditt arbete framåt, samtidigt som du även tar ansvar för gruppens arbete med fokus på kundernas och Länsförsäkringars bästa för ögonen.

Vidare tror vi att du:

• Kommunicerar med kunderna på ett sådant sätt att de upplever oss som engagerade och enkla att ha att göra med.
• Är nyfiken på hur digitala verktyg kan hjälpa både kunden och dig i ditt arbete.
• Är intresserad av din omvärld och att du gärna tar egna initiativ.
• Bidrar till utveckling och gruppdynamik genom att vara lyhörd, hjälpsam och positiv.
• Gillar tempo och du har ditt eget driv.
Vad du vill åstadkomma framåt är viktigare än vad du gjort tidigare. Vi lägger stor vikt vid din personlighet, inställning och attityd.

Om verksamheten
Vi gör mer än att bara erbjuder tjänster inom bank och försäkring. Hos oss finns det en meningsfullhet i att vara en del av något större. Vi skapar trygghet i våra kunders vardag, vi är engagerade i lokalsamhället, vi prioriterar hållbarhetsarbete högt och vår ömsesidiga ägandeform gör att vår ledstjärna i vardagen alltid är det som är bäst för kunden. Hos oss får du också plats att växa och bidra med ditt engagemang i ett lokalt styrt bolag med stor gemenskap.

Länsförsäkringar Jönköping grundades 1839 och är ett av 23 självständiga bolag i Länsförsäkringargruppen. Vi ägs av våra kunder och erbjuder en helhetslösning för privatpersoner, företag och lantbruk med allt ifrån försäkringsskydd till bankärenden, bolån, fastighetsförmedling och pension. Att vara lokala och närvarande i samhället är viktigt för oss och du hittar våra fullservicekontor i Jönköping, Vetlanda, Tranås, Värnamo och Nässjö.

Om du har några funderingar är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Linnea Broman eller facklig representant Emma Björklund på telefon 036-199122.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Poolia Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "61620".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Arbetsplats
Poolia Jönköping AB

Kontakt
Linnea Broman
linnea.broman@poolia.se
072-078 83 17

Jobbnummer
6073155

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: