Skadereglerare / kundservice / service inom egendomsskador
Bravura / Bankjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla bankjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Västerås,
Eskilstuna,
Enköping,
Köping,
Arboga eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.
Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.
Publiceringsdatum2016-12-08FöretagetFöretaget är ett bank- och försäkringsbolag som är verksamma i hela Sverige och består av 23 länsbolag. De är marknadsledande på privat-, lantbruks- och företagsförsäkringar och har blivit utsedda till branschens mest attraktiva arbetsgivare för trettonde året i rad bland landets ekonomstudenter. Företaget sitter i fina lokaler centralt i Västerås.
Dina arbetsuppgifterI rollen som skadereglerare inom egendomsskador arbetar du med skadeärenden som inkommer från företagets kunder. Ditt huvudsakliga ansvarsområde är att hantera egendomsrelaterade ärendena från privatpersoner som inkommer via telefon och digitalt. Då ärendena är av varierande karaktär så regleras vissa och stängs vid första samtalet med kunden medan andra är öppen under en längre period. Tills att ärendet är genomfört har du löpande kontakt med din kund och stort fokus ligger på kundbemötandet.
Kvalifikationer• Gymnasieutbildning, meriterande om du har högskoleutbildning inom ekonomi eller juridik
• Arbetslivserfarenhet från ett serviceinriktat yrke samt vana att arbeta med telefonen som arbetsredskap
• Det är meriterande om du tidigare har arbetat som skadereglerare
• God system - och datavana
• Du talar och skriver obehindrat på svenska samt har goda kunskaper i engelska
Vi söker dig som har en hög social kompetens och förmågan att vara lyhörd då du hanterar kunder som är i en jobbig situation. Du kommer ha kontakt direkt med företagets kunder och rollen passar därför dig som är både socialt säker och serviceinriktad. Du är kommunikativ både muntligen och skriftligen. Vidare utför du dina arbetsuppgifter på ett strukturerat och kvalitetssäkrat sätt. Periodvis kan det vara många ärenden att hantera och ett högt tempo och du behöver därför ha en god förmåga att hantera stress, även om det också finns lugnare perioder när det ges mer tillfälle att fokusera på administration. Du trivs att samarbeta med kollegor i ett team där ni stöttar varandra.
Övrig information:
Start: Omgående med hänsyn till ev. uppsägningstid
Plats: Västerås
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här:
http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/.Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla
info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: kundtjänst, kundservice, service, administration, försäkring, försäkringsbolag, skadereglerare, egendom, egendomsskador, heltid, västerås
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJulia Jobacker
julia.jobacker@bravura.se 08-40024050
FöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 1980
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Jobbnummer 3203815
Observera att sista ansökningsdag har passerat.