Skaderådgivare

Holmgrens Bil AB / Kundservicejobb / Värnamo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Värnamo, Hylte, Gnosjö, Gislaved, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Holmgrens Bil AB i Värnamo, Gislaved, Växjö, Nässjö, Jönköping eller i hela Sverige

Holmgrens Bil
I en bransch som utvecklas i högt tempo så bygger vi en organisation med värdeskapande team genom att ständigt rekrytera och träna kundorienterade och engagerade medarbetare i alla led. Vår vision är att genom innovativa lösningar bli ledande i Sverige inom personlig mobilitet. Vår förändringsresa mot visionen innebär att vi utvecklas tillsammans med marknaden, kunder och medarbetare. Våra fyra värdeord leder oss i möten med människor: glädje, ansvar, respekt och sparsamhet - vi bryr oss.

Vad gör en skaderådgivare på Holmgrens Bil?
Vi arbetar ständigt med att skapa och behålla utomordentligt nöjda kunder genom service i världsklass. Som skaderådgivare hos oss så kommer du ha en nyckelroll i skadeprocessen genom att säkerställa att vi hanterar varje kunds ärende på bästa möjliga sätt samt utföra besiktningar av skador. Som skaderådgivare på Holmgrens Bil får du följa med på en resa där du med ditt driv, initiativförmåga och engagemang får möjlighet att hjälpa kunden till ett enklare liv.

Ansvarsområden:

• Skade- och garantiärenden
• Bedöma olika typer av bilskador, offertframtagning och fakturering
• Rådgivning och service till verkstadens kunder
• Tätt samarbete med verkstadsteamet och försäkringsbolag
• Utföra dagligt arbete i Kobra och CABAS

Vem är du?

• Stark passion och intresse för bilar
• Tidigare erfarenhet av liknande arbete inom bilbranschen är meriterande
• Erfarenhet inom system som Kobra och CAB/CABAS är meriterande
• Du är välbekant och bekväm med dagens teknik och öppen för framtidens
• Goda datorkunskaper är ett krav, gärna erfarenhet av Office-paketet eller dylikt
• Genom lyhördhet och en uppriktig nyfikenhet finner du rätt lösningar för kundens behov
• Flexibel kommunikation - förmågan att på ett elegant sätt anpassa din kommunikationsstil beroende på mottagarens tekniska kompetens
• Bygger och bevarar relationer med kunder och kollegor för att nå våra mål - du är en teamspelare som visar uppmärksamhet och omtanke om människorna i din närhet
• Bra på problemlösning som skapar mervärde och du har god insikt i att ordning & reda leder till kvalitet och effektivitet
• Fokuserad och ett gott humör
• Drivs av att hela tiden utvecklas inom det du gör
• Minst B-körkort är ett krav

Vi erbjuder:

• Möjligheten att arbeta med ett kompetent team med stor erfarenhet inom bil- och motorbranschen
• Vi erbjuder dig en spännande och utvecklande resa där du blir en viktig del i en framgångsrik organisation
• Utbildningar i berörda system och nyheter inom branschen
• Personlig och karriärmässig utveckling

Tjänsten är heltid tillsvidare med sex månaders provanställning.

Publiceringsdatum
2022-05-23

Så ansöker du
Sista ansökningsdatum är 19 juni 2022. För mer information om tjänsten kontakta Servicechef Mikael Isaksson på 0370 694 413. Vi arbetar löpande med urvalsprocessen, så vänta inte med att ansöka då tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning, inleds med sex månaders provanställning

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Holmgrens Bil AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Holmgrens Bil AB (org.nr 556313-6620), http://www.holmgrensbil.se/

Arbetsplats
Holmgrens Bil

Kontakt
Vilma Larsson
vilma.larsson@holmgrensbil.se
036136194

Jobbnummer
6672288

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Holmgrens Bil AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Holmgrens Bil AB: